Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De zomerprei in de tuin begint te schieten. Ik ga ze er dus vlug uithalen om ze in te vriezen. Nou heb ik het e.e.a. al opgezocht via Google, maar kom er maar niet achter hoe ik dit het beste kan doen. Blancheren of niet? Klein snijden of heel laten? Heeft iemand tips voor me? Ik wil de prei straks voornamelijk gebruiken om mee te wokken en te gebruiken in pastasaus.

Geplaatst:

Ik snijd het altiid gewoon fijn, was het en doe het rauw in de vriezer.

Lekker los in de zak kun je er uit nemen wat je nodig hebt.

Als je het wil roerbakken is het wat slap, maar smaakt prima.

In de soep merk je er niets van.

Of zakjes soepgroente maken, van allerlei groentes en daar ook prei bij doen.

Bevroren in de soep doen.

Doe er wel 2 zakken omheen want het ruikt wel sterk in de vriezer.

Ik zie dat we nieuwe smiley's hebben leuk

Geplaatst:
Ik snijd het altiid gewoon fijn, was het en doe het rauw in de vriezer.

Lekker los in de zak kun je er uit nemen wat je nodig hebt.

Als je het wil roerbakken is het wat slap, maar smaakt prima.

In de soep merk je er niets van.

Of zakjes soepgroente maken, van allerlei groentes en daar ook prei bij doen.

Bevroren in de soep doen.

Doe er wel 2 zakken omheen want het ruikt wel sterk in de vriezer.

Ik zie dat we nieuwe smiley's hebben leuk

zo doe ik het ook zoals greetje

eenvoudig toch

• 4 weeks later...
Geplaatst:

@ Greetje, met 2 zakken heb je geen last meer van de geur? Heb het eerder ingevroren maar heb de boel later weggegooid. Niet normaal meer wat een lucht in de vriezer. Welke zakken gebruik je?

Geplaatst:

De geur valt mij ook reuze mee. Ik heb ze in 2 plastic zakjes gedaan en allebei de zakjes (apart) dicht gemaakt met een knoopje. Zo veel mogelijk lucht uit het zakje halen en de knoop zo dicht mogelijk bij de groente dichtmaken.

Geplaatst:
@ Greetje, met 2 zakken heb je geen last meer van de geur? Heb het eerder ingevroren maar heb de boel later weggegooid. Niet normaal meer wat een lucht in de vriezer. Welke zakken gebruik je?

Gewoon diepvrieszakken, en daaromheen nog een plastic broodzak, en dan nog ruik je het.

Is na een aantal dagen wel minder, en op een gegeven moment weg.

Tenminste ik ruik het niet meer.Of mijn neus is er aan gewend

Geplaatst:

Ik bewaar de bakken van de chinees voor prei invriezen; vul ze tot 1 cm onder de rand; geen last van geur. ook die diepvriesdozen van tupperware sluiten goed af, maar die zijn erg duur in aanschaf.

Geplaatst:

Ik snijd blokjes(ringen) van ongeveer een halve tot 1 cm omdat ik het meestal zo gebruik in diverse gerechten.

De witte stukken van jonge stengels laat ik langer en eet dat als (limburgers help ff met de vertaling ) "gestaufde poor"....gestoomde prei??

Maar dus niet in stoom maar in water....zal wel gekookte prei zijn dan

o ja ...als ik de bakjes heb gesloten, spoel ik ze even af onder de kraan. Ik heb wel een snel vriezer( bovenste vak)..en geur is mij nooit opgevallen....ik zal volgende keer na een uur of 2 toch nog eens mijn neus in het vakje steken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...