Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraag over een bak op wielen en afwatering.

Ik wil bakken op wielen maken. Als basis Europallets (80x120), en dan gewoon palletranden er op zetten en antiworteldoek er in.
Het verplaatsbaar maken zorgt dat ik mijn kleine tuin veel flexibeler kan gebruiken, en je bent in staat de zon op te zoeken, of bij een hittegolf juist wat te vermijden.

De vraag: kan ik het beste de 'spleten' in de pallets dichtmaken met latten, of juist niet?

Als je het open laat is de afwatering beter, maar ik weet niet of door de druk het antiworteldoek gaat uitzakken/uitpuilen en later misschien zelfs scheuren.
Ik denk dat ik het het beste kan openlaten. Het is vast al eens eerder gedaan, en misschien weet je wat je hier het beste mee kunt doen.

spacer.png

Geplaatst:

Dit was een foto van het web. De pallets en randen heb ik net gekocht, en hebben alleen op de hoeken scharnieren.

Ik ga op mijn gevoel af ga de sleuven maar openlaten denk ik nu. Het hout ga ik voor de duurzaamheid behandelen met gekookte lijnolie.

Ik heb verder een soort koepeltentjes van doorzichtig plastic die er precies overheen passen, dus zo lang het koud is zijn het ook een soort kasjes. Ze zijn een meter hoog, dus kan ik ze later ook nog gebruiken als ik de aanplant tegen een hoosbui zou willen beschermen.

Geplaatst:

Ok mooi, dat zijn betere palletranden ja. :thumbup:

De ruimte tussen planken van een pallet verschillen nogal per pallet... Je zou een extra stuk worteldoek op de bodem kunnen leggen voor de zekerheid. Of een andere stof of bijv. jute zakken (maar wij zijn vast de enige die daar een boel van hebben liggen en dus voor van alles gebruiken :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...