Patrijs Geplaatst: 16 maart 2020 Geplaatst: 16 maart 2020 Ik had het ook al bij de aanbiedingen gezet maar plaats het ook maar even hier, iedere extra geplante boom is er weer een. In de aanbieding bij de LIDL: Quote De moestuin van Patrijs
Jane Doe Geplaatst: 16 maart 2020 Geplaatst: 16 maart 2020 Toevallig net een walnoot en beukennootjes boompje meegenomen, morgen maar planten met bescherming om hun mini stammetje eerder takje maar goed. Quote
Flup Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 Die plantjes zijn te kwetsbaar. Had een paar jaar geleden ook eens wat van die miniboompjes meegenomen en geplant, maar daar is niks uit gekomen. Quote
sluipwesp Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 (aangepast) Is dit een zaailing die notenboom? 20 maart 2020 aangepast door sluipwesp Quote
Fruitige Esther Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 @sluipwesp dit zijn zaailingen... Quote Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)
tuinLB Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Zelf vandaag bij de Lidl een walnoot en een hazelaar meegenomen. Meer voor de leuk dan dat ik ze serieus nodig had. Als 1 van de 2 het redelijk doet dan ben ik meer als tevreden voor deze prijs. Ps. Bij de Aldi stonden fruitstruiken voor 1.65 euro.ook nog maar 2 van meegenomen. Onder het zelfde motto. Al moet ik zeggen dat ik een aantal jaar geleden een aantal van deze fruitstruikjes geplant heb en tot nu toe vallen ze nog niet tegen. Quote
Okan Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 Ik heb vorige week 1 walnotenboom,een hazelnotenplant en een kastanjeboom gekocht.Ik wil ze klein houden door te snoeien .Ze zagen er uit als zaailingen Quote
AshaiRey Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 En met klein bedoel je 6-8 meter hoog? Quote Groetjes,Bram
Nanette Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 Op 16-3-2020 om 23:33, Patrijs zei: Ik had het ook al bij de aanbiedingen gezet maar plaats het ook maar even hier, iedere extra geplante boom is er weer een. In de aanbieding bij de LIDL: Ik zoek de soort kastanje, staat niet op de verpakking. Dan weet ik hie hoog de boom wordt en waar ik deze dan moet planten. Kastanje Sativa is een algemene naam. Quote
woldistel Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 Bij de Aldi stonden ze ook en ook gewoon met naam. Tamme kastanjes worden toch minimaal 15 meter hoog. Quote
Flup Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 Ik zou ze niet kopen, hoe aantrekkelijk het ook is. Heb het in verleden ook gedaan en geen enkele van die goedkope aankopen is wat geworden. Quote
Nanette Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 2 uren geleden, woldistel zei: Bij de Aldi stonden ze ook en ook gewoon met naam. Tamme kastanjes worden toch minimaal 15 meter hoog. Nee er zijn logeren soorten, aldus internet. Anders snoeien in Sept om laag te houden. Quote
marcelru Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 2 hours ago, Nanette said: Nee er zijn logeren soorten, aldus internet. Niet voor die prijs. Waarschijnlijk zijn dit zaailingen, die zijn in 't algemeen het goedkoopst, en groeien als een dolle. Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 3 maart 2024 Geplaatst: 3 maart 2024 Zijn gewoon simpele zaailingen. Worden alle op termijn grote bomen. Behalve de hazelnoot, dat wordt een grote struik. Van de hazelnoot moet je er meerdere planten anders krijg je weinig hazelnoten. Als je weet wat de inkoopprijs is van walnoten-entjes voor de professionals dan snap je dat dit nooit en te nimmer geënte planten kunnen zijn. De aantallen die voor zo'n Lidl aanbieding nodig zijn, zijn simpelweg te groot voor de weinige kwekerijen in Europa waar nog walnoten geënt worden. Een gezaaide walnoot wordt op termijn tussen de 10 en 20 meter, soms nog wat hoger. Je snapt wel dat je een boom met zo'n groeikracht niet laag kunt houden. Zo'n Ginkgo is leuk voor de bonsailiefhebber. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.