paddestoelengek Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Ik kweek het liefst geen F1 groentes om de diversiteit in stand te houden. Snack-komkommers zijn (zoals ik heb gevonden) altijd F1 Kan je herloom komkommers ook klein oogsten en smaken ze als de volgroeide exemplaren? Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jorieke123 Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Ik heb al jaren komkommer 'Marketmore', die maakt komkommers die ergens tussen een snackkomkommer en een 'gewone' komkommer in zitten. En als je ze dan ook nog eens op tijd oogst dan zijn ze ook niet zo dik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
roeier Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Een komkommer die ik al jaren heb heet Megan, en op het zakje van Vreeken stond ook nog een andere benaming die ik vergeten ben, maar die komkommer blijft vrij klein, al bolt de komkommer wel op als je die lang laat hangen en verkleurt naar geel, maar dat laat je eigenlijk niet toe, want een komkommer oogst je zoals een courgette: onrijp. Hier heb ik eens een foto van Megan laten zien: https://www.moestuinforum.nl/topic/23922-moestuinbloemen-welke-zijn-er-eigenlijk-allemaal/?tab=comments#comment-385107. Maar zo zijn er wel meer van dit soort komkommertjes, ook een vrij populaire heet Vorgebirgstraube, ziet er op fotootjes ongeveer uit als Megan, en ik denk dat je naar zoiets op zoek bent. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.