Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wegwijs op het forum / handleiding

Jorg

Aanbevolen berichten

Op 29-2-2020 om 10:53, Jorg zei:

Likes geven en reputatiepunten

Op het moestuinforum hebben we likes / duimpjes zoals je ze van facebook, youtube en verschillende andere grote websites kent, maar we noemen ze 'appeltjes'. Je vindt ze rechtsonder elk bericht.

Bij elk topic staat een hartje. Wanneer jij een post leuk, nuttig of goed vindt of een ander wilt bedanken zonder een bericht te schrijven klik je op het hartje.

Rechtsonder staan 'appeltjes' ? En hartjes?  Of is het zo: appeltjes=hartjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe maak je een moestuinseizoen aan

Een eigen moestuinseizoen maak je aan door boven in de menubalk op moestuin seizoen te klikken. Na het laden van de pagina kun je rechtsboven klikken op: "Start je moestuinseizoen".

Of volg deze directe link: https://www.moestuinforum.nl/blogs/create/

Vul de naam en eventueel een beschrijving in je van je moestuinseizoen. Klik op doorgaan. Gefeliciteerd. Je hebt nu jouw eigen moestuinseizoen gecreëerd. Je kunt nu direct beginnen met het bijhouden van jouw vorderingen en belevenissen in je moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe voeg je een beschrijving toe aan je moestuinseizoen

Heb je al een eigen moestuinseizoen? Dan kun je een korte beschrijving opnemen van je moestuin, bijvoorbeeld hoeveel m2 je hebt en waar je de andere forumleden in mee wilt nemen. Een beschrijving boven je moestuinseizoen voeg je hier toe.

Jorg s Blog   Moestuin Forum.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• HuubvG changed the title to Wegwijs op het forum / handleiding
  • 3 maanden later ...

@Jorg

Ik kon het topic niet vinden, waar we de nieuwe forum software bespraken.

Het selecteren van tekst en daarna de popup te krijgen dat je kan quoten. Vind ik heel erg fijn.
Alleen werkt deze functionaliteit niet bij de  "moestuin seizoenen" van mensen.

Kan dat daar ook ingeschakeld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Op 28-2-2020 om 15:17, Jorg zei:

Hoe gebruikersnaam wijzigen?

Je gebruikersnaam kun je niet zelf wijzigen. Wij kunnen dit echter wel voor jou doen. Stuur je huidige gebruikersnaam en je gewenste nieuwe gebruikersnaam naar [email protected] of via een privebericht naar mij. Ik wijzig dan je gebruikersnaam. Houdt er na de wijzigingsaanvraag rekening mee dat je de volgende keer dat je inlogt gebruik moeten maken van je nieuwe gebruikersnaam.

Hallo moderator, ik vergat een letter n in men nickname... 😂😂😂 ik heet dus niet Doree maar Doreen 🤣 zou u zo vriendelijk willen zijn dit aan te passen? Dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een concept van een blogpagina.

Wanneer de tekst geschreven is en foto's geplaatst zou ik het gemaakte eerst in concept terug willen zien.

Die mogelijkheid zie ik niet. Men moet het blog eerst plaatsen om dit in zijn geheel te zien en eventueel te redigreren.

Dit kan nu  pas via 'wijzigen'.

Mijn vraag is of het klopt dat het blog tijdens productie niet in concept te zien is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grork

Als je een moestuin update plaatst, kan je onderaan het vinkje uitzetten 'publiceer'. Als je dan op opslaan drukt, zie jij alleen de opgeslagen versie, dan kan je corrigeren en opslaan. Als laatst vink je publiceer aan en opslaan. Daarna is het voor iedereen zichtbaar.

Screenshot_20200811-154547.thumb.png.8458e179432c9fdbc084f2c0be0bac09.png

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zelf geen probleem. Kun je wat meer beschrijven waar (eenmalig, of op elke post op het forum, of in het blog), wat je hebt gedaan (bijv eerder een like gegeven en verwijderd) en via welk device, browser, etc.

Begin van de middag is er nog wel even een backup gedraaid zie ik, mogelijk dat dit tegelijkertijd een hickupje heeft veroorzaakt?

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later ...
  • 7 maanden later ...
Op 29-2-2020 om 11:04, Jorg zei:

Een foto toevoegen aan je bericht

Foto's voeg je toe door in de grijze balk onderin het tekstveld te kiezen voor 'Kies Bestanden' of door je foto direct naar dit grijze vlak te slepen. Je foto wordt dan direct geupload. Wil je de foto toevoegen aan je bericht? Sleep hem dan vanuit de grijze balk op de juiste plek of zet je cursor neer waar je de foto wilt plaatsen en klik op de foto. Je kunt op het forum alleen foto's (gif, jpeg, etc.) toevoegen, geen documenten (PDF, word, excel) of video's.

Wegwijst op het forum   handleiding   concept   Moestuin Forum.png

Foto op een andere plek zetten?

Klik dan op de foto en houdt daarna de linkermuisknop vast. Sleep de foto waar je hem wilt plaatsen in jouw tekst.

Foto bewerken?

Foto te groot? Door dubbel te klikken op de foto kun je een aantal instellingen aanpassen.

Ik krijg die grijze balk niet te zien. Ik zie alleen "afbeelding toevoegen vanaf URL" maar ik heb het plaatje nog nergens op internet staan. Ik heb net pas een foto gemaakt met mijn telefoon. Wat nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...