Ga naar inhoud

Is dit een kruid?

geedee

Aanbevolen berichten

Ik heb eens gegoegeld op die naam en de afbeeldingen geven inderdaad ander blad; Die van `mij` heeft alleen maar links en rechts armen aan de stelen en voelde fluweelachtig aan. op google heben ze alle 4 de kanten blaadjes aan de stelen. Kan het nog een ander kruid zijn dat er sterk op lijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel stuk of 10 santolina soorten die allemaal anders zijn.

Zelf twijvel ik eerder over de bloei dan het blad, daarom dacht ik mischien ziet uitgebloeide er zo uit ?

ja de bloemen waren wel al grotendeels uitgebloeid...heb er eentje meegenomen , vanwege de zaadjes en omdat ik dacht dat het een kruid was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 years later...

Santolina chamaecyparissus - Heiligenbloem was in 1e instantie de vraag in dit topic maar je hebt ook:

Santolina viridens; ook wel olijfkruid genoemd wordt en dat kent diverse toepassingen.

(Stengels en bladeren geuren én smaken verrassend naar ingemaakte olijven en hebben heel wat culinaire toepassingen (bv. gebakken aardappelen met rozemarijn en olijfkruid). bron: http://www.mijntuin.org/plants/3679-Heiligenbloem-Olijfkruid#

óf

http://kruidenhuisje.mygreencloud.be/kruid-van-de-maand/plant-van-de-maand-mei-olijfkruid/

Een echte delicatesse bij mediterrane pastagerechten, pizza, pesto’s bladsalades, antipasta en tomatenmozzarella.

Iemand ervaring ermee?

Ook ideaal bij het inmaken van olijven en augurken.

Tip:

Probeer olijfkruid eens in prosecco. Gewoon een paar 5 cm lange stelen van het olijfkruid in de glazen doen. Niet alleen decoratief, maar ook een streling voor de tong.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...