Ga naar inhoud

Kan je een kas inelkaar zetten langs een wand?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben van plan om een tuinkas te kopen, de Popular 86, dit is een vrijstaand model. Echter komt de kas tegen het huis en aan de andere kant tegen de schutting. Krijg ik het veiligheidsglas er dan nog wel in? Ik wil zo min mogelijk ruimte verspillen. Ik heb

Mijn tweede vraag: Kan ik het dakraam van de kas inbouwen aan de zijde die voor mij het best uitkomt? Ik wil het dakraam niet aan de zijde van m'n huis.

Geplaatst:

Ik heb die ook, dakraam kan in ieder willekeurig vak links of rechts. Dat is dus positief.

Opbouwen op slechts 5cm van 1 wand kan ook, heb ik ook gedaan. Houd er rekening mee mee dat je er niet makkelijk schoon kunt maken tussen de kas en muur. Strak in de hoek gaat niet, je moet de glasklemmen namelijk wel erop kunnen klikken. Zorg dus dat je bij 1 van de twee wanden er tussen kunt lopen.

Geplaatst:

Weleens aan een muurkas gedacht in jouw situatie ? (Plaatje willekeurig van internet geplukt)

muurkas79951581025517.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ahh da's mooi, van dat dakraam. Ja, eigenlijk had ik al verwacht dat je wat ruimte nodig hebt, maar is toch wel jammer. Ik zat nog te denken aan 'm op te tillen met 10 man maar ik vermoed dat zoiets nogal moeiijk gaat.

Ja ik heb zeker aan een muurkas gedacht, maar daar was ik geen goede aanbieding van tegengekomen. Of de kas was breder dan de muur...

Ik zag laatst op tv iets over een land dat 's nachts elke keer de grens een paar meter verschuift om zo land van hun buren te pikken.... Misschien moet ik zoiets doen met de schutting om wat meer tuin te winnen. Dan heb ik ook wat meer mogelijkheden om een kas neer te zetten.

Geplaatst:

tillen kan wel wat betreft gewicht maar niet vanwege het glas, het frame vervormt vast tijdens het tillen en dan gaan je ramen stuk

tip: maak de muur/schutting achter de kas wit en bereikbaar voor onderhoud

(tip: wil je m echt tegen de schutting? 40 cm afstand is veel handiger mi wbt onderhoud)

Geplaatst:

Je kan de achterwand tegen de muur zetten als je met keilbouten werkt. Heb onlangs een simpel kasje zo aan de muur vast gemaakt.

Had wat foto's gemaakt maar die zie ik niet.

Het idee was om de achterkant gewoon open te laten, en dan de ter hoogte van de goot op de hoek hem aan de muur vast te maken. Werkt prima

Geplaatst:

Wij hebben de grote broer van de Popular, de Burford. Ik zou zeker minimaal 30cm over houden, anders wordt ramen plaatsen moeilijk en ook merken we dat schoonmaken en onderhoud makkelijker is. Daarbij zit er bij ons ook nog een goot waar je rekening mee moet houden. Wil je echt strak ertegen zou ik ook kijken voor een muurkas.

@acpronk, ik probeer dat krantje van Welkoop niet te bekijken, 20% op zo'n bedrag scheelt een hoop en wij hebben hem net vorig jaar (met tevredenheid) gekocht.

Geplaatst:

@moeser: Jij hebt dus precies dezelfde?

Die nokhoogte van 195 cm, en de goothoogte van slechts 124 cm: daar kan ik met mijn 186 cm zelfs precies in het midden niet / nauwelijks staan, denk ik. In de praktijk betekent dat overal bukken?

Is die (lage) hoogte in de praktijk toch goed te doen?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@henkg: neeh ik heb juist de Burford 86 gekozen. Mede om die reden van hoogte. Ikzelf ben niet zo lang, maar de tomaten wel en met een goot hoogte van 124cm zag ik mezelf al snel zien toppen. Die hoogte speelde voor mij erg mee.

8718226333995_2.jpg

Verder heeft de Burford wel mooie features:

• - bredere deur zonder drempel, makkelijker naar binnen
    - geïntegreerde goot
    - geïntegreerde fundering
    - hoogte dus

Verder hebben wij hem in een vrij kleine tuin staan dus de vorm/stijl, kleur en het geharde glas was wel een plus.

Kostte wel wat meer, maar dat doe je eenmalig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...