advanbrunschot Geplaatst: 12 september 2020 Share Geplaatst: 12 september 2020 Ik heb nog maar 1 plant van de wedstrijdpeper over, maar daar hangen wel heel veel pepers aan. Maar ze zijn nu nog groen, ik laat ze nog even hangen tot het einde van de maand. Misschien komen er dan nog wat centimeters bij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 12 september 2020 Share Geplaatst: 12 september 2020 @advanbrunschot De maand september haal ik elke dag elke peper weg die minimaal 1cm rood heeft. Twee dagen op de tafel laten liggen en ze zijn rood. De reden dat ik dat doe is dat de plant dan andere pepers gaat rijpen, de volgende dag zie je direct andere pepers rood beginnen te worden. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ronnie24 Geplaatst: 13 september 2020 Share Geplaatst: 13 september 2020 (aangepast) hallo mede tuinders Bij deze meld ik mij af Hier werden ze niet groter als 15 cm Ik had ze allemaal in mijn home made kas staan deze zomer 49 graden gemeten Alle planten uit de grond getrokken Halve dak kas verwijderd over een lengte van 8 meter dus half open kas gemaakt ene zijde tomaten onder dak Andere zijde paprika.s pepers enz Aan de open kant nu boerenkool andijvie prei staan Ben nu nog aan het bouwen onder het dak Door deze constructie h eb ik dit jaar 50 aardbei planten hangen midden in kas krijgen ze ook regen als het regent en wat glas weg gehaald dat wind er lekker door kan waaien Ben nog erg druk om het winter klaar te maken allemaal NU begrijpen jullie waarom pepers en paprika allemaal vroeg uit de grond moesten Moest er bij met mijn ladder succes allemaal met de kweek Als het klaar is zal ik wat foto.s plaatsen Ps voor de aardbei potten hangt een plank van 20 cm over de hele lengte van 22 cm IVB verbranden wortel in de zomer in plastic hang potten Ronnie24 13 september 2020 aangepast door ronnie24 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 september 2020 Share Geplaatst: 13 september 2020 Laatste inzending. Onduidelijke foto helaas. Hij was 17, 2 cm geen winnaar. Maar was erg leuk om mee te doen. Succes voor alle anderen nog.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veldjesgraaf Geplaatst: 13 september 2020 Share Geplaatst: 13 september 2020 Met een zeer warme week voor de boeg hoop ik op een laatste groeispurt. Al met al kunnen we de Peperteelt nu al als een zeer leuke wedstrijd omschrijven. Resultaten worden over een lange periode geboekt. Na iedere pluk weet je dat er een nieuwe kans op een winnaar komt. Wel jammer dat we niet in de buurt van de voorspelde reuzepepers komen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roland Geplaatst: 13 september 2020 Share Geplaatst: 13 september 2020 De opbrengst van deze pepers is zeer goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ADOPEG Geplaatst: 17 september 2020 Share Geplaatst: 17 september 2020 Geen winnaar, waarschijnlijk wel mijn beste: 19,7cm 3 Quote ~ Vita rosa est ~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Saalk86 Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Op 13-9-2020 om 12:14, Roland zei: De opbrengst van deze pepers is zeer goed. Idd! Alle planten deden het erg goed hier! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Terug van vakantie. De volle gieters stonden nog op dezelfde plek waar ik ze neer had gezet voor de oppas. En mijn paprika’s en pepers stond er er zo bij: Niet te best dus voor mijn eindspurtpepers😩 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 oooooo wat erg dit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Geef ze maar eens een goede plons water. Wie weet trekken ze nog een beetje bij. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Oh, dat is jammer! Hopelijk trekken ze nog flink bij als je ze eens goed water geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Oe die hebben dorst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2020 Share Geplaatst: 19 september 2020 Ze zijn iets bijgekomen na een langdurig dompel bad vanmorgen. Maar veel gaat het voorlopig niet worden, de planten zijn flink gestrest..er valt ook wat blad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koolrabi Geplaatst: 20 september 2020 Share Geplaatst: 20 september 2020 (aangepast) Dit is het eindplaatje van een leuke peperwedstrijd. Ik heb mijn eigen record van 17,8 niet meer kunnen verbeteren. Dus dit is geen wedstrijdinzending meer, maar een eindverslag. Ik heb van 4 peperplanten een mooie oogst gehad. Vooral de planten in een pot in de kas, die ik wat extra gevoed heb, deden het goed. Ik vond het mooie sierlijke planten met die lange rode pepers. Dat ga ik volgend jaar vast nog eens doen. Nu eerst pepers drogen en dan pepperflakes maken. Ook erg lekker. Dank aan de organisatoren van deze wedstrijd. En mijn hartelijke felicitaties voor de winnaar. Een topprestatie. 20 september 2020 aangepast door koolrabi 3 Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amrutten Geplaatst: 21 september 2020 Share Geplaatst: 21 september 2020 Eindfoto van mijn wedstrijdpepers. Geen winnaar. Hier maak ik een vriend blij mee, die zelf sambal maakt. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 23 september 2020 Share Geplaatst: 23 september 2020 De laatste week is aangebroken! Ik heb 2 van mijn planten al opgeruimd (begonnen met winterklaar maken), de oogst was zeeeeer overvloedig maar de lengte niet om over naar huis te schrijven. Wat er nog staat (pot op het terras) ziet er nog prachtig uit, nog vol met pepers én bloemen, wat dat betreft doen ze het geweldig! Nog een paar dagen dan ga ik hier de eindstand opmaken. Ben zéér benieuwd of er nog konijnen, euh pepers, uit de hoed worden getoverd die richting de beloofde 30 cm gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Saalk86 Geplaatst: 23 september 2020 Share Geplaatst: 23 september 2020 (aangepast) Toevallig gister ook de kas grotendeels geruimd. Winter (nouja, eerst de herfst nog maar even) komt eraan en gister een van de laatste mooie dagen qua weer. Dus lekker buiten bezig. Ben zelf tevreden over de plant en oogst, een gedeeld tweede plek (ahum) is niet heel slecht! Ook namens mij alvast gefeliciteerd voor de winnaar! Hoop eerlijk gezegd niet dat Siemen nog word ingehaald wat dat zou we wat sneu zijn 😄 23 september 2020 aangepast door Saalk86 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vik Geplaatst: 23 september 2020 Share Geplaatst: 23 september 2020 Hier hangen beide planten nog vol met pepers. Helaas gaan die op week niet snel genoeg meer groeien voor de wedstrijd. Ben wel van plan om de planten naar binnen te verhuizen als het te koud wordt, zodat de pepers nog verder kunnen afrijpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 24 september 2020 Share Geplaatst: 24 september 2020 Ik had een prachtig lange peper. Vandaag geplukt en gemeten. 19 cm... dat was een tegenvaller! Ik dacht dat het de langste was. Niet dus. De rest is beduidend kleiner dus hoger dan mijn andere inzendingen ga ik niet komen vrees ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Anna3 Geplaatst: 26 september 2020 Share Geplaatst: 26 september 2020 Ook hier geen spectaculair lange pepers, integendeel. De langste is hier slechts 14,2 cm. Ik had 3 planten, maar vond ze geen van alle lijken op de Joe's Long Cayenne die ik zelf eerder teelde, die pepers waren allemaal minstens 2x zo lang als mijn oogst van deze Marie's Annuum die hetzelfde zou moeten zijn. Misschien is Marie's Anuum toch anders? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 26 september 2020 Share Geplaatst: 26 september 2020 Ik heb ook Marie's annuum, ook 14cm. Moet nog oogsten. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 27 september 2020 Share Geplaatst: 27 september 2020 14cm, langer worden ze hier niet. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
advanbrunschot Geplaatst: 27 september 2020 Share Geplaatst: 27 september 2020 Mijn inzending voor de wedstrijd is alleen voor de vorm, want met 13,4 cm behoor ik niet tot de kanshebbers. Ik had nog maar 1 plant over, maar daar hingen best veel pepers aan, ca. 500 gram. En dan heb ik die andere peper die te zien is op de foto, niet meegeteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 27 september 2020 Auteur Share Geplaatst: 27 september 2020 Nog drie dagen tot einde wedstrijd! Toch wel spannend; zullen er nog verrassingen komen? Er is een nieuwe update, deze gaat over de deelnemerslijst. Drie langste pepers staan met de naam van hun telers bovenaan, langste peper in rood. Daaronder staat de lijst nu op alfabetische volgorden, zodat het makkelijk is je naam terug te vinden. De lengte van je langste peper die je hebt ingezonden staat vet achter je naam. Tot nu toe zijn er veel inzendingen, het grootste deel van de zestig deelnemers heeft wel een of meer keren gereageerd. Nogmaals: spannend wie de komende drie dagen nog een verrassende wending aan de wedstrijd kan/kunnen geven! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.