Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

HuubvG

Aanbevolen berichten

De genomen stekjes van de okselscheuten van een op 4 december gezaaide plantje (bedoeld als kiemtest) lijken aan te slaan.

De moederplant (gezaaid op 4 dec) heeft van het amputeren geen last gehad, die groeit prima door. Daaraan verschijnen nu al rare bolletjes: bloemknoppen.

Veels te vroeg. Misschien ga ik alleen door met de genomen stekjes, of met een paar nog te zaaien zaadjes.

20200213154841k63221581667326.jpg

(Foto was weg, ws. door overgang naar nwe hoster. Opnieuw geupload.)

Deze plant: gewoon gezaaid in potgrond met wat brekerzand. Eerst op de router, na opkomst onder een 18W TL, bij kamertemperatuur.

Dit soort is dus probleemloos tijdens de opgroei. Daarna, dat moeten we nog maar afwachten ...

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11 februari heb ik mijn pepers gezaaid waaronder ook de wedstrijdpepers. Door gaatje in het zakje waren er nog 4 zaadjes over.

Eigenlijk verwacht ik morgen (na 4 dagen) dat de eerste pepers gaan kiemen (de Aji Blanco Cristal is elk jaar het eerst) maar lees al dat de Marietjes er waarschijnlijk een paar dagen langer over zullen doen.

Voor het eerst aarde in growzakjes (AliX) gepropt en daarin gezaaid, Staan op warmtematjes, temperatuur tussen de 25-28 graad en zometeen na opkomst onder TL licht. Daarna verhuizen ze naar de plek onder de AliX growlamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee weken geleden de zaden in een kweekbakje gedaan.

Om precies te zijn, het plastic bakje van de druiven van de appie.

Werkt prima

Wel een vreemde score

6 van de 5 zijn opgekomen.

Vermoedelijk 1 stuk onkruid, maar even wachten tot ze wat groter zijn en dan zien welke de indringer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was het titelveededigen waarschijnlijk van korte duur...

Mijn jongste van drie heeft alle 5 de plantjes eruit getrokken en lagen op de grond.

Ik heb ze na 2 uur (vermoed ik) weer in de grond gezet.

Ze waren beroept. Ook niet raar, lagen onder de verwarming uit te drogen.

Morgen weet ik meer... maar oh wat baal ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat jullie boven de 40 centimeter uitkomen. Dit was de laatste kweekwedstrijd van het oude peperforum. Zou ik nog een zaadjes pakket bij AnchilliQue kunnen claimen, als een na laatste of was het laatste van het groepje winnaars, lol. 1e plaats mocht kiezen uit prijzenpakket, dan tweede, enzovoorts. Ik drink nauwelijks alcohol, dus peperbier liet ik aan laatste winnaar, maar ik heb nooit het pakket aangevraagd.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas was het titelveededigen waarschijnlijk van korte duur...

Mijn jongste van drie heeft alle 5 de plantjes eruit getrokken en lagen op de grond.

Ik heb ze na 2 uur (vermoed ik) weer in de grond gezet.

Ze waren beroept. Ook niet raar, lagen onder de verwarming uit te drogen.

Morgen weet ik meer... maar oh wat baal ik.

'k Hoop dat je niet boos geworden ben op dat kleintje van je. Ze stonden binnen handbereik

van nieuwsgierige grijpgrage handjes. Ze ze hoger en je hoeft hierom niet meer te balen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar had ik het deksel van de propagator gehaald terwijl die nog aanstond. Als gevolg was een dag later de grond volledig uitgedroogd en al mijn paprikaplantjes die enkel nog maar de kiemblaadjes hadden waren compleet verschrompeld. Ik heb toen onmiddellijk de propagator uitgezet en veel water gegeven. Enkele uren later stonden de plantjes die morsdood leken terug mooi recht. Ze kunnen dus inderdaad veel aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen plotiemoos... geen idee oud je rakkers zijn, maar hier leert de ervaring dat hoger zetten niet per se veiliger is...!

Hopelijk wordt het nog wat. Pepers zijn best sterk. Zei ze hoopvol.

Hoger zetten heeft zeker geen nut.

Hij is bijna 4. Maar zo verschrikkelijk eigenwijs.... hahaha.

En nee, boos ben ik niet geworden.

Op dit moment heb ik nog 2,5 plantje.

2 die overeind staan en 1 begint weer te hangen.... Die doet het nog maar half.

Hopelijk blijft er 1 leven.

En verder gewoon lachen erom.

Wel sneu, meedoen voor titelverdediging en dan in feb misschien al opgeven. Hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dieven zijn inderdaad anders dan andere peper planten. Henkg heeft stekjes gemaakt. Ben ook benieuwd of ze aangeslagen zijn.

Heb vandaag gezien dat deze peper ook meerdere bloemen maakt uit één en de zelfde 'oksel'.

Tevens hier de eerste bloemknoppen gezien van de dieven.

Mijn plantjes hangen op dit moment helemaal slap, was iets te laat met bewateren, dus hoop dat ze straks weer rechtop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...