DVD Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Goedenavond, Ik heb onlangs een antal aardbeienplantjes gestekt. Ze zijn inmiddels los van de moederplant en staan in kleine plastic potjes in mijn (onverwarmde) kasje. Mijn vraag is hoe ik ze het beste kan voorbereiden op de komende winterperiode. Wel of niet in de kas, alvast uit poten of niet? Nog stimuleren qua voeding ? Heeft er iemand wat tips hiervoor? Alvast bedankt.. Quote
Patrijs Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Traditioneel probeer ik de aardbeien begin augustus te stekken. Ze krijgen voor het planten een goede schep verteerde compost.Hierdoor hebben ze genoeg tijd om voor het eind van het groeiseizoen nieuwe bloemaanleg voor volgend jaar te produceren. Overwinteren doen ze bij mij gewoon buiten in de volle grond en ze blijven daar twee jaar staan. Maar welke soort is het? Misschien heb je kas aardbeien? Quote De moestuin van Patrijs
DVD Geplaatst: 22 september 2019 Auteur Geplaatst: 22 september 2019 Nee, het zijn gewoon normale aardbeienplanten, niet specifiek voor de kas.Ik kan je niet precies vertellen welke soort, want ik heb ze gewoon van oude planten gehaald die al enkele jaren buiten stonden en niet meer zo lekker aardbeien gaven. Vandaar ook het idee stekken te trekken, nieuwe planten te maken en de oude te vervangen. Quote
weknow Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Buiten uitplanten. Best zo snel mogelijk opdat ze nog goed wortelen. en daarmee begin volgend jaar een zo goed mogelijke start. Volkomen winterhard. In kas kan, maar dan vaak ziektegevoeliger en maar weinig vroeger dan buiten. Door voor half augustus uit te planten bevorder je ook het voorjaar er op een behoorlijke oogst. Zal nu al een stuk minder zijn door late uitplant, aangezien de bloeiaanleg voor 2020 al gebeurd is...dat is de reden om liefst voor 15 augustus jonge planten op hun plek te zetten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.