ijsselg Geplaatst: 12 september 2019 Geplaatst: 12 september 2019 Voor mijn volkstuin kan ik koeienmest kopen maar volgens mij niet oud genoeg. Dat wil ik een jaar laten staan. Kan ik volstaat met gedroogde kippenmest? Ik heb 100m tuin, hoeveel kan ik eronder werken? Op marktplaats te koop en lekker hier in de buurt. Kippenmestkorrels met volledige voeding voor gazon, sier- en moestuin. # 100% gedroogde Nederlandse kippenmest.# Bevat een aanzienlijk deel kalk, ontzuurt de grond en werkt mos tegen.# Goed verstrooibare korrel, ook door een kunstmeststrooier. Quote
RobN Geplaatst: 13 september 2019 Geplaatst: 13 september 2019 Misschien even het onderstaande onderop de pagina lezen: https://www.mestkorrels.com/ Ik zou niet al te rijk gaan strooien met kippenmest, het is meestal niet duur maar onkruid groeit er ook goed op. Als je dit jaar nog niet zoveel gaat telen, zou ik dat nu nog niet gaan strooien.Als je nu iets wil doen aan bodemverbetering, is het compost inwerken, en je tuin afdekken met bladeren en stro etc. Ook koffieprut werkt altijd prima.Zit je op de kleigrond? Wat je ook zou kunnen doen, is een groenbemester inzaaien, samen met wat kippenmest maar maak het niet te bont. Dat laten afsterven in de winter, zorgen dat het niet gaat bloeien anders heb je volgend jaar nog meer "plezier" ervan. Misschien is japanse haver of phacelia wel iets, deze sterven redelijk af. Phacelia bloeit soms wel snel. Die kan je ook makkelijk de grond in werken, de japanse haver ook wel maar die zit wat vaster in je grond geworteld. Die moet je echt even met een spitvork of frees onderwerken. Dat onderwerken zou ik dan in het vroege voorjaar gaan doen. De meststoffen in de groenbemesters werk je zo dus de grond in waar het verder composteerd / verrot, en daar krijg je extra organische stof bij in je grond. Die krijg je met alleen mest niet zoveel. Quote Onkruidmanager 1.0
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.