Camiel Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 Goedenavond medetuinders, Betreft: Mais blancheren Op internet circuleren er meerdere methodes om mais te blancheren. De een suggereert 6 minuten blancheren. De ander 10 minuten. En zelfs 12 minuten. Welke tijd houden jullie aan? En zijn er verder nog tips. Groet, Camiel Quote
Flup Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 8 minuten en dan afkoelen en in de diepvries. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 het licht er ook een beetje aan wat je erna mee gaat doen als bereiding:aan de kolf houdenhier 5 minuutjes blancheren, en dan echt vanaf het moment dat de kolven weer kokenonder de kraan afkoelen en de diepvries inontdooien, insmeren met gesmolten boter en beetje suiker overheen strooieninpakken in bakpapier, daarna in cellofaan (als een toffee)7 minuutjes in de magnetron op hoogste standKleinkinderen kunnen er niet op wachten als ik bezig ben........ Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 9 september 2019 Geplaatst: 9 september 2019 Ik kook ze altijd in de snelkookpan. Mais erin, kokend water erbij. Pan dicht en op slot. Vuur hoog en laten fluiten. (Dat is afhankelijk van de inhoud hoe lang dat duurt, dus kan ik verder weinig over zeggen.) Na het fluiten houd ik nog 5 mij op laag vuur aan. Maar dit proces kan dus zo maar 15/20 min duren. Het duurt even voor er druk op wordt gebouwd in de snelkookpan. Wél altijd superzachte mais. Erna kun je het zo eten mrt wat zout, of even grillen en met een klontje boter serveren. Wij zijn er dol op en er gaan jaarlijks vele kolven doorheen. Als ik ze invries, gooi ik ze gewoon rauw in de vriezer overigens. Gaat prima. Bevroren in de snelkookpan en hetzelfde liedje zoals boven. Quote
Flup Geplaatst: 10 september 2019 Geplaatst: 10 september 2019 Dank voor de tip, dan vries ik ze voortaan ook rauw in. Scheelt toch weer werk (ben liever lui dan moe). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.