citroen Geplaatst: 7 september 2019 Share Geplaatst: 7 september 2019 Wanneer is het juiste tijdstip om een laagstam perenboom ter verplanten ?Wanneer moet hij gesnoeid worden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 7 september 2019 Share Geplaatst: 7 september 2019 Verpoten het best wanneer het blad er af is dus vanaf eind oktober tot maart, buiten echte vorstperiodes om. Snoeien hetzelfde. Verder kun je appel of peer ook prima in de zomer snoeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 7 september 2019 Share Geplaatst: 7 september 2019 Waarbij mijn voorkeur is in november. Dan is je grond nog warm en zal de boom al beginnen wat haarwortels (onzichtbaar) en kleine witte wortels te maken en daarmee in het voorjaar beter op gang komen en beter op eigen benen kunnen staan bij droogte e.d. In maart kan ook nog wel, maar dan is nauwkeurige opvolging in het jaar daarop veel meer nodig. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.