Dadapopa Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 Hallo iedereen, Ik heb een aantal vijgenbomen die ik binnen wil zetten in de winter/herfst. Ze staan in potten en doe het liever zo dan het te riskeren. Ik vroeg me dus af of mijn vijgen hun blad verliezen als ze op tijd naar binnen gaan. Vind het namelijk gezelliger om groen binnen te hebben dan een paar takjes in potten. Ik heb dit geprobeerd te googlen maar ik kan niets vinden. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Alvast bedankt! Quote
Flup Geplaatst: 7 september 2019 Geplaatst: 7 september 2019 Vijgen moet je pas binnen zetten als ze het blad al hebben verloren. Dan zijn ze in winterrust en kun je ze koel (en desnoods ook donker) overwinteren. Nu is het nog te vroeg daarvoor.Mijn vijgen overwinteren (op een paar die in de tuin staan) allemaal binnen, maar staan nu nog buiten. De temperatuur is 's nachts al wel onder de 10 graden, maar dat maakt niet uit. Pas bij de eerste nachtvorst gaan ze naar binnen of als ze al eerder kaal zijn. Je kan je vijgen nu ook naar binnen halen, maar ook dan verliezen ze hun blad normaal gesproken. Het is buiten veel lichter dan binnenshuis, vandaar. Ik ken wel iemand die het heeft gedaan, maar die werkt met lichtbakken, zodat de vijgen ook doorgroeien en hun blad niet afwerpen. Edit: Vijgenbomen en dus ook het blad hebben wel een typische geur, daar moet je van houden, want het is best nadrukkelijk aanwezig als je de vijg in huis hebt staan (en de vijg niet in winterrust is). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.