Ga naar inhoud

Loof prei afknippen?

freggel

Aanbevolen berichten

Ik heb roest op de bladeren van de prei zitten. Nou vroeg ik me af of ik het donkergroene loof af kon knippen. Ik snap dat het geen oplossing tegen roest is, maar eigenlijk hoop ik dat ik op deze manier voorkom dat de roest te erg wordt en zich verspreid naar andere planten.

Als ik het loof zou knippen, kan dat dan kwaad voor de rest van de plant? Stopt de groei bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prei is nog goed te eten, de roest tast alleen het donkergroene loof aan, de witte schacht mankeert niks. Maar de roest verspreid zich natuurlijk flink over het loof en ik hoop (door het af te knippen of in te korten) een beetje te voorkomen dat andere planten ook roest krijgen.

Vandaar de vraag of het kwaad kan het loof te knippen omdat de prei zelf niks mankeert. Niet dat ik ze uiteindelijk dan toch kan weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...