blauwtje Geplaatst: 30 juli 2019 Geplaatst: 30 juli 2019 Hey allemaal, Wij zijn onlangs verhuisd en nu hebben we een perenboom. Superleuk, maar... ik heb er helemaal geen verstand van,.Dus ben op zoek gegaan online en kwam dit forum tegen, meteen maar geregistreerd. Ik ben op zoek naar wat tips/advies wie kan me helpen?Wie weet wat voor soort peer dit is?Er zijn wat takken waarbij de blaadjes verschrompeld zijn en zwarte vlekjes op zitten kan dit kwaad? En hoe komt dit?Wanneer zijn de peren rijpen kunnen we ze plukken?Het waait vandaag behoorlijk en er zijn behoorlijk wat kleine peertjes uit de boom gevallen. Kunnen deze gewoon gegeten worden? Bedankt! Quote
RobO Geplaatst: 31 juli 2019 Geplaatst: 31 juli 2019 ik denk een "gewone" conferencezwarte blaadjes ? onderaan paginaplukken als ze rijp zijn (normaal half sept) is het lekkerst, beetjze zacht, even 1 proberenvalpeertjes zijn nu nog onrijp, eetbaar maar wrang, misschien proberen te stoven? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.