Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Blad pompoen / courgette sterft af

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het oud, door meeldauw aangetast blad is dat afsterft, overigens wel lastig te oordelen omdat je niet de hele plant ziet. Naarmate het seizoen vordert krijg je dit. Ik zie het ook bij mijn pompoenen. Ik doe er verder niets aan en heb altijd wel een goede oogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard komt er tegen het einde van het seizoen een soort van herfst in de aanplant maar toch niet zo en zeker nu nog niet, ik heb dit nog midden in het seizoen niet en nooit gehad ook.

Ik herken het wel van andere aanplant en dan herken ik het als verbranding of stikstof vergiftiging of zo iets.

Dit is Pompoen aanplant met herfst aan het eind van het seizoen,

BBFFC0A9-61F3-4034-8FC9-995441517F7011391564701474.jpeg

Maar nogmaals ik weet het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard komt er tegen het einde van het seizoen een soort van herfst in de aanplant maar toch niet zo en zeker nu nog niet, ik heb dit nog midden in het seizoen niet en nooit gehad ook.

Ik denk dat het wel kan. Ligt er ook aan wat voor een pompoen je hebt geplant en wanneer. Bijvoorbeeld: Normaal zaai ik pompoenen voor in potjes laatste dagen van april tot half mei. Dit jaar door omstandigheden vroeg, half april. Soort die ik heb gezaaid heeft 90 dagen nodig, van kieming tot rijpe pompoen. En dat klopt ook wel. Ze zijn nu al oranje aan het kleuren. Daarbij ziet het oude blad er ook niet meer goed uit. De nieuwe uitlopers zien er overigens nog prima uit. Aan gebrek aan voeding of water ligt het dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...