Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een groot deel van mijn knoflook kwam niet zo lekker onder de grond vandaan: eenmaal gepeld bleek ze zacht, glazig en eerder wat bruinig, dan mooi wit. Bij een deel van het deel dat er wel goed uit kwam, ontstond dit al snel tijdens het bewaren. De knoflook ruikt nog wel knoflook-achtig, maar minder lekker dan normaal. Ik heb maar een paar mooie bolletjes kunnen oogsten. Ze zijn wel allemaal vrij klein gebleven en het zijn verschillende soorten.

Is dit een ziekte, of wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Geplaatst:

Mja. Ik had mijn sjalotten laten drogen in de zon. Daar waren er ook al enkele ‘glazig gebakken’. Gelukkig niet allemaal, maar toch wel echt een aantal. Wat jij ook zegt: niet bedorven, maar duidelijk niet okay meer en een beetje zacht.

Voor mij in ieder geval een goede les mbt drogen in de felle zon...

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Dank voor de link Roeier, dit lijkt inderdaad aan de hand te zijn met mijn knoflook...

Ik heb ze overigens niet in de felle zon laten drogen maar onder een afdakje waar maar beperkt zon komt (maar misschien toch teveel) en ook maar 2 dagen ofzo, daarna heb ik ze naar binnen gehaald waar ze vrij donker bewaard worden, in een luchtig mandje. Ik weet niet meer zo goed hoe het weer toen was... is alweer een paar weken geleden in elk geval...

Nou dan weet ik in elk geval dat ik met een volgende oogst goed moet oppassen met warmte/zonneschijn!

Balen ook van jouw sjalotten Charly...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...