Defik Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 Goedemorgen, Sinds vorig jaar heb ik een 5 rassen appel geplant en willen proberen of het wat wordt. T/'m begin dit seizoen ging het goed, liep mooi uit incl bloesem en zelf wat vrucht dracht aan de punten van de takjes. Echter is nu sinds deze week ineens het boompje ineens aan het doodgaan lijkt het. Bladeren verdorren compleet en vruchtjes worden afgestoten. Wat is hier aan de hand? Is redding nog mogelijk of is het einde verhaal? Groeten, Stefan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harms1 Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 Goede middag Stefan...je hebt het over één boompje dat het niet doet....hoe doen de andere boompjes het dan?Tweede vraag...kun je misschien een foto(s) bijvoegen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tielse flipje Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 Staat het boompje nog stevig in de grond? Trek eens een beetje aan de stam en wiebel eens een beetje.Is de bast onderaan intact?En goede foto's graag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Defik Geplaatst: 19 juni 2019 Auteur Share Geplaatst: 19 juni 2019 (aangepast) 19 juni 2019 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Defik Geplaatst: 19 juni 2019 Auteur Share Geplaatst: 19 juni 2019 Goede middag Stefan...je hebt het over één boompje dat het niet doet....hoe doen de andere boompjes het dan?Tweede vraag...kun je misschien een foto(s) bijvoegen? Ik heb nog 2 peren staan en 2 kersen. 1 kers vertoond soort gelijke verschijnselen maar komt er wel schat ik, de peren gaan als een raket en de kers ook, echter is de vruchtdraging dit jaar weer mislukt bij de kers maar dat terzijde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harms1 Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 Ohhh ...ik begreep dat je vijf soorten appelbomen had staan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bertus Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 Heb je, zoals Tielse Flip voorstelt, al aan de boom gevoeld of die nog stevig staat?Lijkt op woelmuizen, bij mij zijn dit voorjaar 2 appelbomen na 10 jaar goede vruchtdracht naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 19 juni 2019 Share Geplaatst: 19 juni 2019 @ Defik,Ik maak eruit op dat je één appelboom hebt gekocht waarop 5 soorten appels groeien.Dat je nog 4 andere fruitbomen hebt, maakt het niet veel duidelijker.Je kunt uitleggen dat het om één appelboom gaat, waarop 5 soorten appels geënt zijn.Dan is het voor Harms1 ook duidelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Defik Geplaatst: 19 juni 2019 Auteur Share Geplaatst: 19 juni 2019 Het is inderdaad 1 type boom waarop 5 soorten appels geënt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fruittuin17 Geplaatst: 20 juni 2019 Share Geplaatst: 20 juni 2019 Even afwachten hij loopt wel weer opnieuw uit.Tenzij hij van onderaf opgevreten is door de woelmuizen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.