Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kopen ipv ruilen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik zie hier enkele ruillijstjes staan, maar ik heb nog niets om te ruilen. Is er iemand ook bereid om te verkopen? Zo ja dan heb wel interesse Ik heb al het een en ander, maar nog lang niet genoeg om de 2 lage en 1 hogere kasjes die ik heb een beetje goed een heel jaar draaiende te houden. Daarnaast heb ik nu alle tijd om overal goed in te duiken en te leren en ontdekken dus ik ga het liefst voor zo veel mogelijk verschillende dingen.

Dit is wat ik heb:

Aardbeien Ostara, Broccoli, bloemkool, radijs, peterselie, vleestomaat, gele paprika, snack paprika, mini paprika rood, bieten oranje, tomaat Black cherry, stengelui, basilicum paars, cherry tomaat, paprika, tijm, rozemarijn, peulen, doperwten, citroen melisse, rode bieten, ijsbergsla gekruld, pronkbonen roodbloeiend, stamsnijboon, dille, snijsla, bieslook, gele wortelen, oranje wortelen, prei, watermeloen sigaar baby, doorlevende spinazie, paarse bloemkool, gele woud beentje droogboon, reade krobbe droogboon, stokbonen paars, basilicum, kousenband, lage sperziebonen, pluksla, spinazie, Chinese kool.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel handig om te weten wat je zoekt.

Of je doet mee aan de zadenenveloppen die hier op dit forum rondgestuurd worden (zie ook dit forumonderdeel om je aan te melden).

Je kunt overigens ook heel goedkoop bij de Aldi en Lidl zaden kopen, maar ook online zijn er goede winkels waar je terecht kunt (bv Van der Wal).

En mocht je op een moestuincomplex moestuinieren, dan zou ik eens navragen bij collega moestuinders, die zijn meestal ook graag bereid om iemand een handje te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zoek je? Ik heb nog genoeg tomatensoorten qua zaden... heb ook nog wel 3 soorten paprikazaden waar ik veel van heb, mini Bell yellow, Robertina rood, tolli sweet italian!

Er is iets mis gegaan met mijn vorige bericht volgens mij maar .... Ik heb erg veel interesse in de mini bell yellow en tolli sweet italian. En qua tomaten heb ik enkel vleestomaten, cherry tomaten en black cherry (rassen onbekend verder). Wij snoepen nogal makkelijk tomaten/paprika/komkommers weg. Favoriet hier zijn de Roma tomaatjes, maar ook trostomaten, cerise tomaatjes, gold rush, sweet pea, of de banana legs (of andere die op fruitsoorten lijken, lijken ons wel iets. Dus ik koop graag enkele zaadjes over van wat jij kunt missen. Ik ben een beginner en daarom ook totaal nog niet kieskeurig. We moeten alles nog ontdekken.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel handig om te weten wat je zoekt.

Of je doet mee aan de zadenenveloppen die hier op dit forum rondgestuurd worden (zie ook dit forumonderdeel om je aan te melden).

Je kunt overigens ook heel goedkoop bij de Aldi en Lidl zaden kopen, maar ook online zijn er goede winkels waar je terecht kunt (bv Van der Wal).

En mocht je op een moestuincomplex moestuinieren, dan zou ik eens navragen bij collega moestuinders, die zijn meestal ook graag bereid om iemand een handje te helpen.

Je hebt helemaal gelijk al wil ik als beginner nog niet helemaal kieskeurig zijn. Wat ik nog zoek zijn: courgette, aubergine, komkommers (deze eten wij echt heel erg veel dus alles is welkom), pepertjes, rode kool, savooiekool, spruiten, wittekool, witlof, andijvie, prinsessenbonen, spitskool, boerenkool, romanesco, bimi, maar ook kruiden als koriander, salie, snijknoflook, citroengras, marjoraan, oregano, gele mosterd. Maar ook de oude vergeten groenten of juist de groente in een nieuw (gekleurd) jasje, rucola.

Ik zou mij graag aanmelden voor de zadenenveloppen maar ik heb nog niets om weg te geven en ik had ook gezien dat je een bepaald aantal berichten moet hebben gepost op dit forum etc. Nou ga ik daar al snel heen op deze manier Ik ga vanuit huis mijn tuintje bijhouden.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Peggy, de ruillijstje zijn voor de moestuinforum dag, daar staat ook een zaailingen tafel waar je gewoon van mag pakken wat je goed kan gebruiken ☺ ik weet ook dat er een hoop mensen zijn met ruillijstje die ook gewoon dingen weggeven zonder er perse wat voor terug te willen. Of bijvoorbeeld voor eitjes ofzo. Dus je kan het altijd vragen. Ik ben zelf ook zo een persoon. Dus als je iets leuks ziet op mijn ruillijstje dan mag jr er gerust naar vragen dan krijg je die op de moestuinforum dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hey,

Ik heb voor de MTFD zowieso verschillende koolplantjes mee, ook romanesco ....omdat iedereen altijd op de MTFD met tomaten aan komt zetten.... jootje neemt weer andere koolplantjes mee. Ik weet dat een ander aubergines aanbied. Komkomerzaden heb ik ook genoeg dus kun je altijd weer van mij krijgen. Uit vorige keren weet ik ook dat er veel kruiden en zaden worden aangeboden op de ruiltafel zoals cup al aangaf

Reageer gewoon in het MTFD topic bij de ruillijstjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komkommers nemen wel wat ruimte in op je balkon, maar het kan wel. Hou er wel sterk rekening mee dat de smaak van de komkommers best afwijkt van de waterbommen uit de supermarkt. Ik hou toevallig van die smakeloze waterbommen, dus mijn eerste zelfgekweekte komkommers vielen wat tegen, omdat ik die waterbommen had verwacht. Sommige komkommersoorten kunnen wat bittere komkommers geven, dat is ook iets waar je rekening mee moet houden.

Heb hier wel komkommerzaden en wil die best meenemen als je naar de moestuinforumdag komt (21 april geloof ik, zie bijbehorende forumonderdeel). Hoef ik niks voor terug verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor het aanbod Flup. Ik neem het graag aan want ik ga zeker ook naar de Forumdag. Vind het een leuk initiatief en fijn dat ik er gelijk zo veel ga leren kennen. In het verleden kregen wij veel via kennissen die een tuin hadden en sws vind ik alles veel beter/sterker smaken uit eigen tuin, al heeft echte bitterheid niet perse onze voorkeur nee. Alvast bedankt!

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hey,

Ik heb voor de MTFD zowieso verschillende koolplantjes mee, ook romanesco ....omdat iedereen altijd op de MTFD met tomaten aan komt zetten.... jootje neemt weer andere koolplantjes mee. Ik weet dat een ander aubergines aanbied. Komkomerzaden heb ik ook genoeg dus kun je altijd weer van mij krijgen. Uit vorige keren weet ik ook dat er veel kruiden en zaden worden aangeboden op de ruiltafel zoals cup al aangaf

Reageer gewoon in het MTFD topic bij de ruillijstjes....

Oh heerlijk romanesco. Top! Ik denk dat ik er nog maar een kas bij ga kopen hahaha. Ik voel mettertijd een nieuwe vraag van mij komen, hoe houd ik zaden/zaailingen goed en over

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is nog niet eens het grootste probleem

De meeste van ons vragen zich af of het allemaal wel in de auto past

Op de weg erheen EN vooral op de weg terug

Kolen hard ik als het goed is voor de MTFD af, dus kunnen die buiten blijven. Tomaten, aubergines, pepers en paprikas komkommer etc kunnen niet tegen kou...die zaaien we namelijk vanaf half april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peggy,

Ik heb nog kleine aardbeienplantjes:

Daroyal , mijn favoriet van afgelopen jaar.

Malwina, laat rijpend ras.

Ze zijn erg klein, dus ik verwacht niet dat ze dit jaar veel vruchten zullen geven. Maar als je ze dit jaar goed verzorgt dan doen ze het volgend jaar super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peggy,

Ik heb nog kleine aardbeienplantjes:

Daroyal , mijn favoriet van afgelopen jaar.

Malwina, laat rijpend ras.

Ze zijn erg klein, dus ik verwacht niet dat ze dit jaar veel vruchten zullen geven. Maar als je ze dit jaar goed verzorgt dan doen ze het volgend jaar super.

Oh die zijn heel erg welkom. Ik zal ze goed vertroetelen dan. Dank je wel.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...