Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goedemorgen nieuweling hier

Pegges73

Aanbevolen berichten

Hoi ik stel mij graag even aan jullie voor. Mijn naam is Peggy en ik ben 45. Ik woon met mijn 2 kinderen (17/19) in Den Bosch. Ivm gezondheidsproblemen zit ik al een tijdje ziek thuis en dit zal helaas ook nog wel even gaan duren. Om toch een beetje de dag door te komen, in beweging en positief te blijven, dingen te zien groeien/leven en de kosten te drukken heb ik het plan om een moestuintje te beginnen. Gewoon aan huis voor nu. Ik kijk er naar uit om jullie beter te leren kennen en met jullie forum/tips te leren hoe ik dit het beste aan kan pakken zodat het een succes wordt. Voor nu is er namelijk nog totaal geen kennis.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haihai

Welkom op t forum.

Tuinieren is een fijn en gezond medicijn. Wat goed dat je jezelf bezig wilt houden. En dan nog wel met iets waarmee je echt wat kunt bereiken.

Misschien leuk voor je: Gardener’s World is weer begonnen. Iedere vrijdagavond op de BBC.

Monty Don, de presentator, gelooft heilig in de genezende werking van bezig zijn in / met de tuin.

Ff gegoogled, kijk, dit vond ik hierover online:

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/02/24/gardening-can-do-medicine-tries-mimic-mental-health-monty-don/

Anyways. Veel beterschap en welkom hier!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat tuinieren met een ziek lijf je heel veel plezier en rust brengt! Goede keuze dus om met Moestuinieren te starten. Het wordt vast een prachtig seizoen waar je kunt werken aan lijf en tuin.

Een spoedig herstel en een moi moesseizoen gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 maanden later ...

Goedemorgen,

Hoi allemaal. Ik ben er een hele tijd uit geweest ivm mijn gezondheid, maar nu op de goede weg terug. Inmiddels ook verhuisd met een redelijk grote tuin. Een strook van een meter of 10x3 wil ik gaan gebruiken om mijn moestuin van te maken. Ga er ook mijn kleine kas proberen te plaatsen. Ik ga weer lekker meelezen en doe dus weer mee.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk heb je om te gaan moestuinieren. Rustig aan beginnen en vooral niet teveel en te groot starten. Beter een moestuinbak (makkelijke moestuin, zie ook het forumonderdeel hier op dit forum daarover) en dan kun je later altijd nog uitbreiden.

Voor mij is het moestuinieren in ieder geval heel rustgevend, ondanks dat niet altijd alles even goed lukt.

Welkom en veel moestuinplezier.

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Peggy

Moestuinnieren zit in je bloed.Dan lijkt het logisch dat je toch weer

aan de slag gaat ook al is het maar met een klein stukje. Het mijne is nog weer

kleiner maar zeker zo doeltreffend, success vegetable gardener!

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...