Antje van hagen Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Geplaatst: 11 mei 2019 Ja preventief tegen schimmel, is nu zo vochtig en nat, bah.. Quote
Antje van hagen Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Geplaatst: 11 mei 2019 En misschien dat het niet helemaal thuishoort hier. Maar een xiomi flora Plant sensor gekocht en die werkt geweldig. Fijne goedwerkende monitoring, die veel info geeft over mijn bodem en temp en licht lux. @Bit, moet ik jonge scheuten aan de voet nu wegenemen of niet? Quote
Bit Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 Als u een boompje op stam hebt en dus niet een struikvorm, dan de scheuten onder aan de stam wegnemen ja. Best wegwrijven zodra ze verschijnen.Maar er moet niks he ? kwa vorm van uw boompje. U kunt zélf bedenken wat er gebeurt als u daar takken laat groeien; kan best zijn dat u dat wilt. We hebben nog steeds geen foto van uw boompje gezien, dus snoeitips is wat lastig. Enige wat dan nog te zeggen is, is dat u ná half augustus niet meer moet snoeien. Quote
Antje van hagen Geplaatst: 12 mei 2019 Auteur Geplaatst: 12 mei 2019 Bit ik zal even een foto maken vandaag.Kun je me vertellen hoe vochtig de grond moet zijn van een schaal op 100% GrtAntje Quote
Bit Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 .... een xiomi flora Plant sensor gekocht en die werkt geweldig.Fijne goedwerkende monitoring, die veel info geeft over mijn bodem en temp en licht lux. Daar heeft u nu die app voor toch ? Gelijk nu na die forse snoei niet té nat houden. U heeft al gemest denk ik ? Iets vochtig houden wel, best van onderaf laten drinken, schaal vullen, dag op laten trekken, is al het water weg, is het goed, blijft er wat staan, dat weg gieten. Paar dagen later weer eens doen.Is de olijfboom weer goed aan de groei wat meer water geven. helaas, op een schaal van 100%, kan ik u niet zeggen wat vochtig is en wat niet. ik ben geen meetapparaat omdat u gemest heeft, ook wat water geven van bovenaf. tegelijkertijd, het te veel komt wel vanzelf in die schaal. Quote
Antje van hagen Geplaatst: 15 mei 2019 Auteur Geplaatst: 15 mei 2019 Hallo Bit, kan ik kalk geven die een magnesium toeving heeft? Quote
Bit Geplaatst: 16 mei 2019 Geplaatst: 16 mei 2019 Vraagt u zich vooral eerst af waaróm u kalk zou willen geven. En is er een magnesiumtekort dan ? Waaraan ziet u dat ? Kalk in de late herfst of winter geven, als dat moet hoor, als u zeker weet dat daar een tekort aan is. Quote
Antje van hagen Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Geplaatst: 16 mei 2019 Hallo pH is 7 wil naar 8. Maar heb hier een zak kalk met magnesium toeving Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.