Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik lees op veel plekken dat kiemgroenten gezond kunnen zijn of in ieder geval een leuke toevoeging op het dagelijkse eten.

Nu vragen ik me af hoe jullie het kweken? Ik heb Alfalfa besteld en broccolikers van de Bolsters maar ben ook begonnen om hennepzaad van de DM te ontkiemen. Ik vraag me af wat nu de beste manier is?

Ik heb de hennepzaden eerst een nacht laten weken en vervolgens op een gebakschotel gelegd. Onder de zaden had ik dan een keukenrol liggen en de eerste dagen ook een stukje er bovenop totdat de zaden begonnen te kiemen. Daarna heb ik de keukenrol eraf gelaten en de kiemen in daglicht gezet een beetje half in de zon. Ze groeien al aardig en vraag me af wanneer ik ze het beste kan 'oogsten'?

Is deze manier voor alle zaden te gebruiken?

Hoor graag hoe jullie het doen en wat jullie tips zijn. Ik ben uiteraard klein begonnen maar wil er toch wel wat meer gaan kweken.

De chia zaad heb ik op dezelfde manier geprobeerd maar die doet weinig. Ik denk dat ik deze te nat heb gemaakt.

Alvast bedankt!

1551736977321893647279274097330925281551737006.jpg1551737018434511110751609612219223691551737030.jpg

• 7 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...