Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is het ook mogelijk om druivenstek te laten uitgroeien als een druif op stam in een grote pot? Ik heb namelijk nog twee stekjes die ik graag zo wil laten groeien?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ja hoor, geen probleem , heel makkelijk zelfs.

Wel is het erg belangrijk, een goede maat pot te nemen, goede afwatering. En natuurlijk zo'n plant in pot, juist te mesten.

De pot ook op een juiste plek zetten. Op de noordkant wordt dat moeizaam.

Stek : Druif stekt heel makkelijk : geen probleem dus.

Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie!

Dat is goed om te horen! Ik heb nu twee stekjes van vorig jaar in een klein potje staan. Ik ga ze in het voorjaar verpotten moet ik gelijk verpotten naar een hele grote pot of is een tussenmaat nu ook voldoende?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een rechte stam krijg? Het stekje is namelijk een beetje schuin.

Vragen vragen ... ik ben nog nieuw met druiven en moet nog veel leren en ervaren.

Geplaatst:

Tussenmaat is prima. Wel voldoende groot ( en vooral diep ) om voldoende groei het 1e jaar te verkrijgen. Bij verpotten gelijk een bamboestok er bij steken en de stek daaraan aanbinden zou kunnen.

Sowieso de stekken nu lekker buiten he ? Niet binnen, dat geeft te vroeg uitlopen. Stekken luw en droog wegzetten, straks met de vorst overdag misschien wat afdekken.

Misschien een foto toevoegen ? Dan zien we waarover we praten

Geplaatst:
Tussenmaat is prima. Wel voldoende groot ( en vooral diep ) om voldoende groei het 1e jaar te verkrijgen. Bij verpotten gelijk een bamboestok er bij steken en de stek daaraan aanbinden zou kunnen.

Sowieso de stekken nu lekker buiten he ? Niet binnen, dat geeft te vroeg uitlopen. Stekken luw en droog wegzetten, straks met de vorst overdag misschien wat afdekken.

Misschien een foto toevoegen ? Dan zien we waarover we praten

Als we praten over diep. Over hoeveel cm praten we dan?