Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019

Erny

Aanbevolen berichten

Verhoogde bedden gevuld, de compost was alleen op om het tweede bed volledig te bedekken dus dat komt nog. Wat gekregen peultjes van de buurman geplant en nog wat aardappels gepoot. En de sintjans kruid van de voortuin naar de volkstuin verhuisd en een kamille in de theetuin van de volkstuin gezet. IMG2019050613185119479591557157646.jpgIMG-20190506-WA000936211557157668.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel enkele liters per m2. Fijn voor de slaatjes en de tuinbonen. Veel met de drietand door de voormoestuin gelopen, er een beetje onkruid mee losgemaakt, die tuin is sinds hij no-dig is heel wat beter bij te houden. En achter bij de asperges in de boomgaard is het heel wat moeizamer. Uren samen met Lie op de knietjes. Enfin het ziet er aardig uit. Quinoa geplant. Andijvie geplant.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi schap, en je spaart een sportschool uit als je water gaat geven.

Hier lekker weer op de tuin. Vanmorgen geoogst ( asperges snijbiet en een bosje marjoraan).

Daarna het bloemenrandje schoongemaakt en wat geschoffeld.

Vanmiddag een plekje gezocht voor nog wat late pootaardappels.

Ik dacht op de oude aardperenplek, maar daar kwam flink wat kiemende aardpeer uit. De pootaardappels maar weggeven.

IMG2019050916342782631557417842.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag niet veel gedaan. Even op de tuin geweest na een week Egypte.

Aardappels hebben de vorst overleefd, de komkommerplantjes thuis niet.

Is het te laat om deze nog te zaaien?

Morgen ga ik de frees ophalen die i gekocht heb. Gewoon een simpele frees maar ik denk dat hij veel gebruikt gaat worden. Dan een stuk de mest erin frezen en dan kunnen daar de plantjes die ik heb voorgkweekt. Dus ook alle suikermais van de wedstrijd.

En ik heb een hoop paarse zonnebloemplantjes. Ook leuk!!!

Straks ga ik beginnen met voorzien van de courgette en ander spul wat nu allemaal kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spinazie nog een keer geoogst nu de hele rij afgeknipt was een flinke zak meerdere kilo's

Verder nog enkele asperges gestoken

en de meeste prei eruit gehaald in sommige verschenen bloemknoppen die met bloemknoppen laten staan voor de bijen en andere beestjes en nog een volle zak muur geplukt voor de cavia's ik had die expres laten staan maar hij moet er nu toch wel uit zo ook de 2 stukken gras die ik bewaard had.

Cavia's deze week maar goed voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tomaten, paprika's, komkommers, courgettes, pompoenen en pepers die in de kas staan te wachten om uitgepland te worden, maar wat vloeibare tomatenvoeding gegeven. Maandag gaan de pompoenen en courgettes in de volle grond. En de eerste pepers en paprika's

in de uiteindelijke bloempotten in de kas.

De tomaten en komkommers eind van de maand maar naar buiten. De tomaten onder een afdakje en de komkommers tegen klimgaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he....wachten is beter... ik zit gewoon elke dag op buienradar te kijken. Man man man, ik wil zo graag wat meer groen in mijn tuin..Dat grijze zand begint me echt te vervelen. En steeds maar schoffelen in plaats van uitplanten, daar word ik ook niet echt vrolijk van. Ik ben behoorlijk ongeduldig aan het worden. Maar ik zal je advies volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie overal onkruid, alsof het keurig in rijtjes is gezaaid. Heel frustrerend. Dit onkruid heb ik voor het tweede jaar, daarvoor nooit last van gehad. Zaait zichzelf bijzonder goed uit.

De aspergeklauwen waren binnen vanmiddag. Vanmiddag samen met de buurman een stukje tuin schoongemaakt en in de grond gezet. Eerst verkeerd. Toen alles uitgegraven en met gespreide wortels in de grond gezet. Flink begoten en kalk gegeven zoals de instructie zei. Ik hoop dat het goed komt. Het stukje aan de steiger is nog nooit zo onkruidvrij geweest. Die steiger gebruiken we niet vanwege manshoge onkruid, alle stenen en ander zooi wat er ligt en de herinnering aan een zwaan die er ooit het loodje heeft gelegd....

Anyways. Zo goed als in ere hersteld met het begin van een aspergebed. 10 stuks gijnlim klauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de methode a la Spitskool gebruikt. Gewoon 1 m2 aanpakken en dat netjes maken. Dat 1 m2 lukte niet, want wilde perkje voor perkje kijken hoe het ging en wat ik nog kon doen. Zo ben ik een goed eind gekomen!

Moesbed1

Voor:

15e37e55625246c58779521bfc43443a.jpg

Na:

08eb411e2485766c6219d156ef39355f.jpg

Het aspergebed nog opgevrolijkt door de uitgebloeide narcissen te planten voor volgend jaar en de roze paardebloemen en wat andere bloeiers zoals calendula en wat bijenmixjes.

Heel lekker gevoel om daar geen onkruid van 1 m hoog te zien staan, maar gewoon een keurig bedje. Vast ook een beter uitzicht vanaf je bootje. Vind het altijd gênant als we daar langs varen of aan de overkant bij een buur op onze tuin uitkijken.... de waterkant ziet er niet al te best onderhouden uit zeg maar... ahem.

51aa2ad9d904644e6b3d232878fa8ada.jpg

Heb uit de kas de loopplank weggehaald. Geen zin meer gehad om de tegels te plaatsen die ervoor in de plaats komen. Wel nog water gegeven en bij het verwijderen van de plank kwam ik honderden miereneitjes tegen incl bewaking. Flink gebeten.... of geprikt...? Wat ze ook mogen doen. Ik heb het merendeel uitgeschept en een gedeelte in de sloot gegooid en een gedeelte tussen het onkruid langs de sloot. Hopelijk doet hun navigatie het niet... niet dat ze straks weer allemaal terug zijn.

Paar courgettes uitgeplant in het pompoenenbedje. Nee, dat jok ik. Het zijn 3 hokkaido pompoenen. Yacon dimi staat er ook tussen. Yacon white russian staat in moesbed1 van de foto. Waren allemaal al aan het uitlopen in het zand. Ik heb er 3 opgegeten. Hoorde op een zadenbeurs dat je alleen yacon met oogjes kunt poten en vond in de bak ook een paar zonder. Smaakten heerlijk! Lekker knapperig en nog zoeter dan ze eerst waren. Mental note: probeer geduld op te brengen en de yacon niet direct na de oogst te eten...

De oca staat er ook in en heb tig onkruid verwijderd... een roos verplant en heel veel water gegeven en de rozemarijn verplaatst met dito water. Het is een struik van 1,5 bij 1 m en het viel me reuze mee hoe makkelijk dat ging eigenlijk. Hopelijk bevallen de nieuwe plekken.

Komende week woe de schooltuin onder handen nemen en dan is er donderdag tijd voor de eigen tuin weer. Nu al zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...