Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019

Erny

Aanbevolen berichten

heerlijk weer!

5 sleutels voor de tuinclub passend gevijld vanwege nieuw slot

1 kuub compost omgezet, vanallesennogwat gezaaid, water gegeven aan de kasgrond, paar bedjes geschoond, zijkant planken van de bedden die zijn gaan "drijven" teruggeduwd, paden leeggeschept en geveegd, voorjaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bomen geplant. Er was er 1 ingekuild, want kreeg ze binnen net die ene week dat het voor. Ook 2 patioboompjes van de Deen waarvan 1 in de volle grond en 1 in een pot gezet. Ik heb een sering uitgegraven voor de schooltuin en andere dingen klaargezet die ik morgen meeneem. Best wat voor elkaar gekregen. Ik heb ook vol bewondering naar de nectarine gekeken die vol bloesem staat. Helemaal roze, prachtig! Daar kan de perzik dit jaar nog een puntje aan zuigen. Die wil niet zo. Wel bloesem, maar erg weinig in verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag van alles in kweekbakjes en potten gezet.

Oa ui, knoflook, aardbeien, asperges, paprika, bloemkool, broccoli, peterselie, bieten, stengelui, basilicum, tijm, rozemarijn, peulen, doperwten, citroen melisse, ijsbergsla gekruld, dille, snijsla, pluksla en bieslook.

Het begin is gemaakt dus.

Groetjes Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heerlijk in het zonnetje de lavendelplantjes gekortwied en alle onkruid verwijderd.

Verder de aarbeienplantjes bijgewerkt en alle potten/plantenbakken wat weinig mestkorrels en water gegeven.

Alle fruitstruiken en kersenboompje beginnen al blaadjes te vormen. Zo mooi gezicht. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zand geveegd waar mogelijk. In het gras bv niet, terwijl daar ook genoeg ligt. Kinderen vervloekt. Bloembollen geplant.

2 nieuwe stekjes laurier gemaakt. De laurier loopt weer enorm uit. Kan ik daar niets tegen doen? Bij de oprit heb ik geveegd en ik heb een knoflook gekregen. Van mijn jongste kind. Die trok hem er zo even uit. Formaat dun preitje. Op zulke dagen vind ik tuinieren met kinderen dus echt he-le-maal niks. Ik heb ook nog met de boeven op een picknickkleedje in het gras gezeten. Ik kreeg taart, want ik was jarig (niet echt, dat speelden we).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een koude Noordenwind.

Daarom lekker aan de slag en het laatste beetje uit een compostvak geschept en op een ander vak gegooid.

Een vak leeg en de compost weer omgewerkt.

IMG2019032317014466471553361748.jpg

Daarna kwam ik tot de ontdekking dat de asperges boven komen, ondanks de koude wind.

IMG2019032316551721681553361865.jpg

Daarom begonnen met de mest opzij te harken en de asperges op te bermen.

Een rij gedaan, toen vond ik het best.

IMG2019032317114322561553361963.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de kas opgehaald. Echt spannend met zoveel glas op de kar! Helemaal goed gegaan, morgen opzetten. Ik had wat gelezen over het gemak van afbreken/opzetten van de ACD kassen, maar al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Ik gun iedereen zo'n kas!

IMG2019032311452440661553366301.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was prachtig weer, de hele dag buiten gewerkt. Weet een flink stuk gespit. Elke dag een stukje, dan komt de grote lap tuin vanzelf een keer om.

Samen met Kleinzoon de eerste aardappels gepoot. Dit jaar is het Mona Lisa.

Voor Kleinzoon een eigen tuintje ingericht op een van de bedden. Ook daar een aardappel en wat violen geplant.

In de broeibak komt van alles op. Spinazie, krootjes, prei, wortels en sla.

Heerlijk zo,n mooie dag in het vroege voorjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niks gedaan in de tuin, maar bij thuiskomst van reclaim the seeds met moesje Spitskool, zag ik wat geks in de tuin. Mijn tomatenafdakje was weg...

Hmm. Heel vreemd.

De man was bezig in de tuin.

Wat is hier aan de hand? Ehm... zal ik het maar verklappen. Het is het begin van je verjaardagscadeau. Een kas.

BAM!!! Dat is nog eens een verrassing! De boosheid over het tomatenafdakje smolt als sneeuw voor de zon uiteraard. Wat een kas wel niet kan doen

e9850eed4fd209378dfe57b8cef5071f.jpg

Hij schijnt over een paar dagen bezorgd te worden. De Royal Well Popular 86 met Veiligheidsglas wordt het blijkbaar. Zoooooo nieuwsgierig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha de man zei wel óf een kas óf een bierbrouwerij. Maar géén kippen

Dus....

Ik mort heel eerlijk bekennen dat ik er wel een beetje prestatiedruk van ga voelen nu. Met een kas moet alles wel lukken. Ahem... en waar laat ik alles? Toch heel spannend zo’n grote mensen kas i.p.v. een flieberdingetje van plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gosh, hier nog geen asperge te zien. Ik zag wel onderweg van Nederland naar NOF dat er steeds minder bloei zat in de meidoorns. Hier aangekomen en zelfs nog geen groen in de bomen, of toch wel een beetje in de vlier. Maar toch, we lopen achter. Het gras groeit wel al.

Veel water gegeven aan jonge planten in potten want het is hier koud geweest en winderig maar ook erg droog.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...