RobO Geplaatst: 21 maart 2019 Share Geplaatst: 21 maart 2019 heerlijk weer! 5 sleutels voor de tuinclub passend gevijld vanwege nieuw slot1 kuub compost omgezet, vanallesennogwat gezaaid, water gegeven aan de kasgrond, paar bedjes geschoond, zijkant planken van de bedden die zijn gaan "drijven" teruggeduwd, paden leeggeschept en geveegd, voorjaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 21 maart 2019 Share Geplaatst: 21 maart 2019 Te weinig, nog wel wat bloemen voorgezaaid, maar zolang het hier 's nachts nog vriest, hou ik mij nog in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 21 maart 2019 Share Geplaatst: 21 maart 2019 Vandaag twee bakken Norli peulen geplant. In de kas een stukje "onkruid" vrij gemaakt. De andijvie heeft weer wat ruimte om te groeien, de winterpostelein die er tussen stond is geoogst. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 21 maart 2019 Share Geplaatst: 21 maart 2019 Bomen geplant. Er was er 1 ingekuild, want kreeg ze binnen net die ene week dat het voor. Ook 2 patioboompjes van de Deen waarvan 1 in de volle grond en 1 in een pot gezet. Ik heb een sering uitgegraven voor de schooltuin en andere dingen klaargezet die ik morgen meeneem. Best wat voor elkaar gekregen. Ik heb ook vol bewondering naar de nectarine gekeken die vol bloesem staat. Helemaal roze, prachtig! Daar kan de perzik dit jaar nog een puntje aan zuigen. Die wil niet zo. Wel bloesem, maar erg weinig in verhouding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 22 maart 2019 Share Geplaatst: 22 maart 2019 Vandaag mooi weer om het uien vak de eerste keer te schoffelen. De uien beginnen uit te lopen en hebben al flinke wortels. Ook het groen komt nu te voorschijn. Helaas kwam er bij vertrek zeemist opzetten, dat droogt toch minder goed op. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stoyanov Geplaatst: 22 maart 2019 Share Geplaatst: 22 maart 2019 Onkruid verwijderd en gedrietanderd. Paprikaplantjes verplant in grotere potten.Tuinbonen, capucijners en doperwten gelegd in bakken.Morgen de andere helft van mijn tuin onkruidvrij en rul maken.Laat het seizoen maar beginnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pegges73 Geplaatst: 22 maart 2019 Share Geplaatst: 22 maart 2019 Ik heb vandaag van alles in kweekbakjes en potten gezet. Oa ui, knoflook, aardbeien, asperges, paprika, bloemkool, broccoli, peterselie, bieten, stengelui, basilicum, tijm, rozemarijn, peulen, doperwten, citroen melisse, ijsbergsla gekruld, dille, snijsla, pluksla en bieslook. Het begin is gemaakt dus. Quote Groetjes Peggy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 22 maart 2019 Share Geplaatst: 22 maart 2019 Kas bijna af Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bon Geplaatst: 23 maart 2019 Share Geplaatst: 23 maart 2019 Gisteren heerlijk in het zonnetje de lavendelplantjes gekortwied en alle onkruid verwijderd. Verder de aarbeienplantjes bijgewerkt en alle potten/plantenbakken wat weinig mestkorrels en water gegeven. Alle fruitstruiken en kersenboompje beginnen al blaadjes te vormen. Zo mooi gezicht. ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 23 maart 2019 Share Geplaatst: 23 maart 2019 Zand geveegd waar mogelijk. In het gras bv niet, terwijl daar ook genoeg ligt. Kinderen vervloekt. Bloembollen geplant.2 nieuwe stekjes laurier gemaakt. De laurier loopt weer enorm uit. Kan ik daar niets tegen doen? Bij de oprit heb ik geveegd en ik heb een knoflook gekregen. Van mijn jongste kind. Die trok hem er zo even uit. Formaat dun preitje. Op zulke dagen vind ik tuinieren met kinderen dus echt he-le-maal niks. Ik heb ook nog met de boeven op een picknickkleedje in het gras gezeten. Ik kreeg taart, want ik was jarig (niet echt, dat speelden we). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 23 maart 2019 Share Geplaatst: 23 maart 2019 Vandaag een koude Noordenwind.Daarom lekker aan de slag en het laatste beetje uit een compostvak geschept en op een ander vak gegooid.Een vak leeg en de compost weer omgewerkt. Daarna kwam ik tot de ontdekking dat de asperges boven komen, ondanks de koude wind. Daarom begonnen met de mest opzij te harken en de asperges op te bermen. Een rij gedaan, toen vond ik het best. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 23 maart 2019 Share Geplaatst: 23 maart 2019 Hier ook de kas opgehaald. Echt spannend met zoveel glas op de kar! Helemaal goed gegaan, morgen opzetten. Ik had wat gelezen over het gemak van afbreken/opzetten van de ACD kassen, maar al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Ik gun iedereen zo'n kas! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bearded johnie Geplaatst: 23 maart 2019 Share Geplaatst: 23 maart 2019 Vandaag de hele dag met m'n zoontje op het land geweest ,wortels en radijs gezaaid, aardappelen en uien gepoot, bloemkool ,prei en rodekool geplant,Opgeruimd en gewied ,Maar wat toch volgens zoonlief het allermooiste was, is dat ik de vuurkorf de hele dag heb laten branden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Ah superleuk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Plotiemoos Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Gisteren de aardappels in de tuin gezet. Tevens alle uien gezet en tuinbonen gezet deze waren al voorgekweekt. Mooie plantjes van nu 6 cm. Net in een bak de selderij gedaan en peulen, broccoli en bloemkool.Ook voorkweken. Ik heb zin in het tuinseizoen!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veldjesgraaf Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Het was prachtig weer, de hele dag buiten gewerkt. Weet een flink stuk gespit. Elke dag een stukje, dan komt de grote lap tuin vanzelf een keer om.Samen met Kleinzoon de eerste aardappels gepoot. Dit jaar is het Mona Lisa.Voor Kleinzoon een eigen tuintje ingericht op een van de bedden. Ook daar een aardappel en wat violen geplant. In de broeibak komt van alles op. Spinazie, krootjes, prei, wortels en sla.Heerlijk zo,n mooie dag in het vroege voorjaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Vandaag was het ineens druk op de tuin, het leek wel de start van het seizoen. Dus het kletsen afgewisseld met het opbermen van de asperges. De eerste laag zit overal op. Morgen weer verder met de tweede laag. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Bij moeders in de voortuin bezig geweest, het een en ander eruit en wat nieuws geplant Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 24 maart 2019 Share Geplaatst: 24 maart 2019 Ik heb niks gedaan in de tuin, maar bij thuiskomst van reclaim the seeds met moesje Spitskool, zag ik wat geks in de tuin. Mijn tomatenafdakje was weg... Hmm. Heel vreemd. De man was bezig in de tuin. Wat is hier aan de hand? Ehm... zal ik het maar verklappen. Het is het begin van je verjaardagscadeau. Een kas. BAM!!! Dat is nog eens een verrassing! De boosheid over het tomatenafdakje smolt als sneeuw voor de zon uiteraard. Wat een kas wel niet kan doen Hij schijnt over een paar dagen bezorgd te worden. De Royal Well Popular 86 met Veiligheidsglas wordt het blijkbaar. Zoooooo nieuwsgierig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TomP Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 FANTASTISCH!!! Wat een cadeau zeg, ga je veel geniet van hebben.Hou ons op de hoogte Mellie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinLB Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 Dat is mooi mooi cadeau Mellie, of is het een poging om ervoor te zorgen dat je toch geen kippen neemt . Mooie kas trouwens die Royal Welk popular. Stond hier ook hoog op het lijstje toen ik een nieuwe kas aan het zoeken was Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 Mooi cadeau, komen je tomaten nog beter tot zijn recht in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 Haha de man zei wel óf een kas óf een bierbrouwerij. Maar géén kippen Dus.... Ik mort heel eerlijk bekennen dat ik er wel een beetje prestatiedruk van ga voelen nu. Met een kas moet alles wel lukken. Ahem... en waar laat ik alles? Toch heel spannend zo’n grote mensen kas i.p.v. een flieberdingetje van plastic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 Vandaag verder gegaan met het ophogen van de asperges, en geoogst natuurlijk. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 maart 2019 Share Geplaatst: 25 maart 2019 Gosh, hier nog geen asperge te zien. Ik zag wel onderweg van Nederland naar NOF dat er steeds minder bloei zat in de meidoorns. Hier aangekomen en zelfs nog geen groen in de bomen, of toch wel een beetje in de vlier. Maar toch, we lopen achter. Het gras groeit wel al. Veel water gegeven aan jonge planten in potten want het is hier koud geweest en winderig maar ook erg droog. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.