Ga naar inhoud

Litchi tomaat (Solanum sisymbriifolium)

Jorieke123

Aanbevolen berichten

De planten hebben overal stekels, en echt nare stekels ook nog. Opbinden is geen pretje! Ik ga morgen een vruchtje proeven, en dat gaat bepalen of de plant volgend jaar terug mag komen

Ik ben zeer benieuwd..en ga op je oordeel af: niet lekker..dan zaai ik hem niet...ik zie toch al op tegen die stekels..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Bleh, nee... die komt er niet meer in volgend jaar. De smaak is flauw, neigt naar rozenbottel. Ik ben weer meerdere keren door mijn (zeer dikke) handschoen heen geprikt bij het opbinden van het monster. De opbrengst is prut, en je krijgt het velletje met stekels ook amper van het vruchtje af.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, volgens vreeken smaken ze toch naar litchi? Of zijn het weer verkoop praatjes van ze, net als de kruisbestomaat die ziekte vrij en een heerlijk besachtig aroma heeft volgens Vreeken. En vervolgens al snel onder de bruinen vlekken blijkt te zitten en de tomaatjes nog smaaklozer dan supermarkt tomaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk een verkooppraatje. Ik eet graag lychee's... Deze smaken naar smakeloze tomaten, richtig rauwe rozenbottels. Misschien kan je ze nog inmaken in een suikerwater ofzo, net als lychee's uit blik? Maar met mijn 4 planten heb ik zelf niet eens in 1 pluk genoeg om een potje te vullen.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik g het nog steeds op het weer, waneer we nog een periode flink on krijgen ben ik benieuwd of er meer smaak is,

in iedergeval wil ik hem zelf nu zeker proberen ben nieuwschierig.

Ik heb er wat info over opgezocht, maar heel weinig te vinden op 't net en boeken, maar dat zegt al genoeg eigenlijk! Maar wat ik er over vond: niemand is te spreken over de smaak, ik zelf inmiddels ook niet....laf ding. In Suriname wordt het zelfs gezien als onkruid. Nee van mij mag die naar 't topic: wat komt er volgend jaar niet meer in!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...