Mellie Geplaatst: 5 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 5 december 2019 Voor vanavond alvast börek gemaakt. De dochter heeft geholpen, vandaar de onevenwichtige verdeling van de nigella zaadjes Groene snijbiet (zaadjes nog van Roeier gehad!), prei, peterselie en ui en lente-ui uet. De peterselie heb ik deze zomer gezaaid en is echt zo’n prut peterselie... de vorige x dat ik peterselie heb gezaaid, is 4 jaar geleden. Zo lang heeft die peterselie het gedaan! Dat gaat met deze peterselie zeker niet lukken, want 1 zomer is al te veel gevraagd geloof ik. Ik heb ook 2 eitjes van onze kipjes ervoor gebruikt. Eigenlijk maar 1 ei, maar had vulling over en dacht er een soort van frittata van te bakken voor de man en dan was het eimengsel te weinig. Nog een eitje erbij gedaan. Rook zo lekker dat ik ook trek kreeg! Smaakte goed. Börek mag nog niemand aan zitten. Even geduld! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 5 december 2019 Share Geplaatst: 5 december 2019 De borek ziet er mooi uit,Als ik bij de Turkse supermarkt ben kan ik me echt moeilijk inhouden bij deze zaligheden, alleen is het voor mij echt te zoet...helaas. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 5 december 2019 Share Geplaatst: 5 december 2019 Paddestoelengek, denk dat je in de war bent met Baklava, dat is meestal mierzoet.In de Börek daarentegen kan je bijvoorbeeld ook wel een paddestoeltje kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 5 december 2019 Share Geplaatst: 5 december 2019 Stamppot met tofu en uien en met de allerlaatste bieten. Gele grex en rode cylindra Ze waren al een beetje hard=wat langer koken. Cornersmith zoetzuur erbij en als aardappels Charlottes. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 6 december 2019 Share Geplaatst: 6 december 2019 Paddestoelengek, denk dat je in de war bent met Baklava, dat is meestal mierzoet.In de Börek daarentegen kan je bijvoorbeeld ook wel een paddestoeltje kwijt. tja, dat was een blundertje!wanneer ik er aan toe kom ga ik de recepten van Börek eens goed bekijken en een poging wagen. Ik ben niet zo een zoetekauw dus dit kan wel een uitdaging zijn. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 6 december 2019 Share Geplaatst: 6 december 2019 Het een-na-laatste kropje sla uet. Spaghetti met een saus van mijn geweckte tomatensaus, prei, wortel en ui. Met flink veel parmasaan. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 6 december 2019 Share Geplaatst: 6 december 2019 niet uit eigen tuin maar wel een geslaagd experiment: Shoarma: kippendijen goed gemarineerd en 2 uur in de oven, super mals en echt lekker! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charly Geplaatst: 7 december 2019 Share Geplaatst: 7 december 2019 Wow! Ziet er goed uit die shoarma! Hier nix bijzonders. Maar toch lekker: Zelf gedroogde ham, dipsaus à la Appelvrouw (die zoetere salsa. Toch erg lekker hoor ) en wat gewoon gekochte tortillachips. wees bevriend met kleine dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 8 december 2019 Share Geplaatst: 8 december 2019 Die toren met kippenvlees ziet er echt niet uit Paddenstoelengek, sorry. Maar het resultaat na het bakken des te meer! Vanavond eten we stamppot winterpostelein, en ik weet nog niet of ik er spekjes of kaas doorheen doe En we hebben net een bakje yoghurt op, met daarin een grote schep crumble van kweepeer en pruim. Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 10 december 2019 Share Geplaatst: 10 december 2019 capucijners met kerrie uet, rijst, witlofsla met sesamolie, wijnazijn en ketjap Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 13 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 13 december 2019 wanneer ik er aan toe kom ga ik de recepten van Börek eens goed bekijken en een poging wagen. Ik ben niet zo een zoetekauw dus dit kan wel een uitdaging zijn. Doen hoor! Heel veel varianten. Ook met aardappel en doperwt. Goede combi voor in börek. Ik heb speciaal voor dit recept hier https://www.foodandwine.com/recipes/baked-acorn-squash-with-chestnuts-apples-and-leeks kleine pompoentjes gekweekt. Nu heb ik vanavond meer eters dan voorzien, dus moet er helaas ook een grotere pompoen bij doen. Optisch toch minder leuk, maar echt zo’n verrukkelijk recept. Aanrader! Alleen wel de helft van de ingrediënten gebruiken voor de vulling, want die verhoudingen kloppen voor geen meter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 16 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 16 december 2019 Heel lekkere stamppot met oa linzen en appel. Was een verspakket wat mijn man had gekocht. Klonk niet lekker en ik zat er vol misprijzen naar te kijken, maar is de lekkerste stamppot gebleken uit ons stamppot arsenaal. Gisteren met eigen prei, knof en ui gemaakt met thijm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 16 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 16 december 2019 Erwtensoep! Bijna klaar. Met runderschenkel en kalkoenbacon met zo meteen een runderrookworst er door. Allemaal niet uet. Wat dan wel Mellie? Mijn eigen knolselderij! Zo waar groter dan de vorige, jihaa! (Grinnik, mijn autocorrect maakte er jihad van, dat had ik net op tijd gezien stouterd ) Voor de volledigheid: ook eigen laurier, suppengewürz en een preitje. Nog maar een paar preien over. Moet dit jaar flink bij zaaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
paddestoelengek Geplaatst: 17 december 2019 Share Geplaatst: 17 december 2019 When Indonesia meets Korea..... Nasi met kimchi de kimchi moet nog verder op smaak komen maar ik kon me niet inhouden. Een (nu al) heerlijke pittige smaakmaker! moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 december 2019 Share Geplaatst: 18 december 2019 Boerenkool! De boerenkool in de tuin is best mooi, tenminst van halverwege de stam tot boven, van onder vallen dit jaar wel erg veel bladeren. We gaan het maar eens wat vaker eten. Met een hema rookworst en veldvarkenssju uit de vriezer//eigen zoetzuur erbij toch wel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 december 2019 Share Geplaatst: 18 december 2019 Bij mij zijn de onderste bladeren ook steeds geel,maar we eten er lekker van en geef veel weg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 21 december 2019 Share Geplaatst: 21 december 2019 Daarnet 2 oliebollen, een kaasstengel en een half puddingbroodje Maar gisteren wel gezond EN alles uit eigen tuin: lekker weer stamppot winterpostelein met spekjes, en de dag daarvoor palmkoolstamppot met een braadworstje. Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 22 december 2019 Share Geplaatst: 22 december 2019 Rijsttafel gemaakt met veel gerechten waarin weer veel knoflook en daarbij zoetzuur uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 22 december 2019 Auteur Share Geplaatst: 22 december 2019 Verse broodjes voor het ontbijt mét eigen peterselie. Kleine, maar o zo waardevolle toevoeging aan de verse poğaça Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 22 december 2019 Share Geplaatst: 22 december 2019 Spinazie er zit nog zoveel in de vriezer! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 23 december 2019 Share Geplaatst: 23 december 2019 hier een eigenboerenkoolloosjaar (3x woordwaarde)maar wel zuurkool, nomnom, met atjar, nomnom en straks met hema worst, vlaamse bierstoof en de gezellige buurtjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 december 2019 Share Geplaatst: 23 december 2019 Ook lekker! Vandaag hutspot van aardappelen, wortels en prei..met bakharing uit blik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 december 2019 Share Geplaatst: 28 december 2019 Nog steeds boerenkool.niks mis mee hoor lekker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charly Geplaatst: 30 december 2019 Share Geplaatst: 30 december 2019 Ah. Iedereen is aan t stampen? Ja lekker hoor! Vanavond is er echter nog een restje van dit: Haan uit de oven, met pieper, pompoen, wortel. Haan ingesmeerd met papje van kruidenbouillonpasta (die zoute die je zelf maakt en vervolgens overal voor gebruikt. Man zo lekker!) massalakruiden en wat knof/gemberolie. Groenten heb ik ook een soort gelijk papje doorheen gemixt. Maar dan veel minder. Oh ja. Had ook wat gerookte spekfliebertjes over de kip gedrapeerd. Niet overdekt ofzo, maar dat er nog wat vet over t lijfje liep. Want gevild drogen ze anders zo snel uit. Op 180 graden, 75 min, met de deksel van de ovenschaal erop om sappen te behouden. Mjam! Aanrader! Ik baal een beetje dat ik vanavond uit eten ga met een vriendin. Want het kliekje van gisteren gaat zeker niet meer terug te vinden zijn morgen, mijn lief kennende (en gelijk heeft ie!) wees bevriend met kleine dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 30 december 2019 Share Geplaatst: 30 december 2019 Ziet er goed uit! Dat restje onder die kip kan je ook lekker stampen hoor Hoor je er toch een beetje bij hier Heb je niet zo'n 'turkey baster'? Om tussendoor nog eens wat sappen over de kip te spuiten/druppelen? Werkt hier altijd wel goed. Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten