Mellie Geplaatst: 1 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 1 november 2019 Mijn allereerste x eigen zuurkool. Oleee! Misschien nog iets te vroeg, maar wat een opmerkelijk verschil met gekochte zuurkool. Het is zachter van smaak. Mild. Goh. Ik ben dol op gekochte zuurkool, maar dit was zo waar nog lekkerder! Vond de kruiden ertussen ook heel lekker. Ik de stoof die we erbij aten, zaten trouwens zelfgeplukte kastanjeboleten in. Gedroogd en gemalen. Superlekker aroma! Was een van de beste stoofjes die we op hadden, dus die paddenstoelen zullen wel het verschil hebben gemaakt. Was vast een heerlijk omeletje Appelvrouw! Leuk zo met eigen geplukte paddenstoelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2019 Share Geplaatst: 1 november 2019 Ja het omeletje was heerlijk, ook dank zij een berg sjalotjes en een fikse hand gehakte peterselie. Gedroogde paddestoelen malen hmmm, waarom heb ík daar niet eerder aan gedacht We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 1 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 1 november 2019 Bij deze Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 1 november 2019 Share Geplaatst: 1 november 2019 RAGÙ BOLOGNESE met pasta, tomaat uet maakt het verschil...en de 2 uur zachtjes stoven...heul zachtjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 10 november 2019 Share Geplaatst: 10 november 2019 Frambozen, tomaten, gojibes, vijgen. Een rijpe Feijoa (Ananas Guave) heb ik cadeau gedaan aan een goede tuinkennis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 11 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 11 november 2019 Frambozen en gisteren tortilla’s met eigen saus en kruiden en de laatste 2 komkommers.... helaas moeten we weer een half jaar wachten tot komkommerseizoen. En ik ben helemaal de pasta vergeten en de risotto waar mijn eigen parmezaan een grote rol in heeft gespeeld. Lekker man! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Grork Geplaatst: 11 november 2019 Share Geplaatst: 11 november 2019 Stevige eigen tomaten(soep). Tussendoor. Het weer is ervoor https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 november 2019 Share Geplaatst: 11 november 2019 Gewoon boerenkool met worst nu , nog uit de winkel, maar half varken besteld,dus komt goed met de worst Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 november 2019 Share Geplaatst: 12 november 2019 kadopakket van de appie, matigjes, met eigen tomaatjes werd het nog wat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dave666 Geplaatst: 12 november 2019 Share Geplaatst: 12 november 2019 Zometeen rauwe andijvie stampot maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charly Geplaatst: 14 november 2019 Share Geplaatst: 14 november 2019 Beetje bruine bonensoep gemaakt. Daar gaan we twee kommen van soldaat maken strakjes. Daarbij dan wat vers gebakken reuzelbroodjes en wat salade. Het leven is best okay! Ps. Bruine bonen zijn het trouwens niet, het zijn pronkers. Gaat het ook prima mee en zijn veel groter, dus minder dopwerk. Verder zit er uiteraard peen in. En knolselder. Ui. Spek, hamlapjes en wat zelfgemaakte droge worst. Allemaal uet. Mooi stinkend trots op. wees bevriend met kleine dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 17 november 2019 Share Geplaatst: 17 november 2019 Aahh..Charley....zie nu pas dat soepje! Kan je inderdaad stinkend trots op zijn! Ziet er akelig lekker uit! Hier een roerbakkie gegten met spruiten, pompoen en rode ui! Goeie combi...beetje kruiden als gember, koriander en komijnpoeder erbij . Errug lekker! Groente is gewoon bijelkaar in een zak te koop bij Appie, maar mijn roerbakkie kwam uit eigen tuin! En dat maakt het net wat lekkerder! ( in ieder geval in mijn hoofd!) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 17 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 17 november 2019 Haha ken dat gevoel! Wij aten stoofvlees met een eigen knolserderijTJE (baby versie) laurier rozemarijn thijm en gedroogde paddenstoelen. Zo lekker. Ik kreeg alleen tijdens het eten een visioen van een heel donker boerenbrood met roomboter erbij.... lekker soppen in de jus. dat knaagt nu stiekem een beetje. vreetzak ben ik ook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 17 november 2019 Share Geplaatst: 17 november 2019 Oohh...soppen in de jus....visioenen! Thuis aten wij dan hachee.....en als er over was kreeg je de volgende dag een kopje hachee en daar doopten we witte boterhammen met boter in. Ooohh....effe kijken...wanneer ga ik hachee maken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2019 Share Geplaatst: 18 november 2019 Haha lekkerbekken. Hier staat weer op tafel een verse grote pot met notenpasta. Uit eigen tuin de walnoten en de hazelnoten, uit de winkel wat amandelen en cashewnoten en een scheutje notenolie. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 18 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 18 november 2019 In de oven staat te garen, recept van Brownie die dat ooit voor de 020-moesdag heeft meegenomen. Te lekker! Recept staat hier:020-Moesdag in Landsmeer editie 2 zondag 12/11/17 https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35970&share_tid=23242&share_pid=363120&url=https%3A%2F%2Fwww%2Emoestuinforum%2Enl%2Fviewtopic%2Ephp%3Fp%3D363120%23p363120&share_type=t&link_source=app Eigen pompoen, eigen kruidenroomkaas die ik gisteren heb gemaakt en een eigen eitje van de Stoute Moeder. Ik heb trek! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2019 Share Geplaatst: 18 november 2019 Rode kool met appelmoes en een gehaktbal. Zo simpel, zo lekker Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 19 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 19 november 2019 Turkse bonenstoof uit de vriezer en een potje geroosterde paprika’s van vorig jaar voor de tr salade. Daar zat veel dille en zelfgemaakte yoghurt door. Het was smullen. Perfecte combi ook met de bonen en bulgur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2019 Share Geplaatst: 20 november 2019 Gisteren kruidige blokjes zoete aardappel uit de oven, met van die lekkere zure Franse mayo En een procureurlapje. Vandaag palmkoolstamppot (er zaten ook 2 buitenste bladeren van een savooiekool door) met een rookworst van dit voorjaar die nog opdook uit de vriezer En wat witte wijnazijn over de stamppot. Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 20 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 20 november 2019 Zuurkool op een vega braadworst. Was een heel lekker vega worstje. Normaal eet ik liever geen vlees dan een vleesvervanger, maar dit was lekkerder dan een vleesbraadworst. Bratwurst heet het heel toepasselijk, van de vega slager, mocht iemand iemand het willen proberen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 20 november 2019 Share Geplaatst: 20 november 2019 Ik ga boerenkool eten morgen. Heb zoveel gelukkig weer nieuwe Nederlandse mensen gevonden,die hadden blikjes boerenkool meegenomen uit Nederland. Dus zullen denk blij zijn met vers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 22 november 2019 Auteur Share Geplaatst: 22 november 2019 Aardappelgratin met eigen knoflookpasta, eigen ingekookte room met een eitje en een courgette er tussen gefrot. Zalm uit de oven was met eigen kruiden. Verder weinig van mezelf vrees ik. De wortels zijn ook gekocht. Was wel erg lekker. Ow. De salade! Sla uet en eigen zongedroogde tomaten. Lekker hoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2019 Share Geplaatst: 26 november 2019 Zwijnenstoof van ribbetjes met wortels, uien en pastinaken.Erbij een flinke bak appelmoes met kaneel..mmmmEn gisteren gebakken Charlotteaardappeltjes met gerookte makreel en radicchiosla. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charly Geplaatst: 28 november 2019 Share Geplaatst: 28 november 2019 Mmm. Die makreel klinkt goed, maar die zwijnenstoof met appelmoes en kaneel... daarvan loopt het water me in de mond hoor! Hier aardappeltortilla met groenten. Grotendeels gebaseerd op dit recept: https://www.ramadanrecepten.nl/recept/aardappeltortilla-met-groenten/ Was lekker! (helft is al op) wees bevriend met kleine dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2019 Share Geplaatst: 28 november 2019 Lijkt me lekker met mais! Helaas geen eieren hier, nou ja ik koop af en toe een doosje maar vergeet het meestal zo gewend ben ik aan eitjes uit eigen tuin! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten