Patrijs Geplaatst: 28 december 2018 Geplaatst: 28 december 2018 Het ziet er uit alsof je de bovenkant van de wortelpen hebt afgesneden. Je krijgt dan niet een stronk maar vele kleintjes. Ik hoop dat ik het niet goed zie op de foto en dat je 2/3 cm boven de wortel en het groeipunt je mes hebt gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Nasuada Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Plopperdepop ja heb ik gedaan en nu ik filmpje terug kijk zie ik dat meneer idd zegt 1 a 2 cm Boven de wortelpen. Sufffff.Nu maar kieken wat het wordt.Jammer want er groeide al van alles. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Jammer zeg, en meteen ook allemaal zo gedaan? Of heb je nu nog wortels liggen? Anders was het sowieso een heleboel witlof in 1 keer geweest. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Tja. Alles natuurlijk is voor de cavia's zodat ze mooie versjes hebben. Klein is ook vast lekker.Ik zal de fotos van hopelijk prachtig wit gouden mooie mini stronkjes laten zien. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Succes Nasuada, en laat ons zeker weten wat het wordt.Ik krijg morgen witlofpennen uit Nederland, ik ben blij want ik heb ze al enkele jaren niet meer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 29 december 2018 Geplaatst: 29 december 2018 Maak niet dezelfde fout als ik, succes appeltje. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2019 Geplaatst: 24 januari 2019 Dank Natalie. Het is tot nu toe prima gelukt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Saalk86 Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Wow, netjes!! Ziet er goed uit! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 En de salade was erg lekker..met zonnepitten en sesamzaadjes en een stukje schapenkaas erbij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Waaww die heb je na mij gepoot toch? Hier niks dus ga de wortels maar aan de cavias geven. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
west Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Mijn opa deed "vroeger" witlof kweken in de kruipruimte.Nu lijkt mij dit qua licht en temperatuur vrij ideaal, qua grondkwaliteit/vervuiling iets minder...Heeft iemand hier ervaring met kruipruimte-witlof? Quote
Patrijs Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 De witlof kweek voor de witlof doe je normaal gesproken in bakken of kuipen, niet in de grond van je kruipruimte. Ook mag de temperatuur niet te hoog zijn, wat het geval kan zijn in kruipruimtes. Je krijgt dan snelle maar ook losse witlofstronken.Op de foto van appelvrouw zie je al dat de witlofstronken al wat losser zijn.Vaak is langzaam beter.Dus koel en helemaal donker. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Ze staat idd wat warm en waren al tegen de deksel aangegroeid toch was er een aardige krop binnen dat losse buitenste blad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lievro Geplaatst: 31 januari 2019 Auteur Geplaatst: 31 januari 2019 Ondertussen is een nieuwe oogst mooi aan het uitdraaien. Top witloofseizoen p Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2019 Geplaatst: 3 februari 2019 Vandaag een nieuwe batch wortels geplant. De eerste bak is leeg en de tweede op eet-grootte. De wortels, bewaard in een jute zak in mijn schuurtje, zien er nog prima uit, ik heb de zak nu wel opgehangen want er was wat lichte muizenvraat Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lievro Geplaatst: 4 februari 2019 Auteur Geplaatst: 4 februari 2019 Wat een beauty’s Mega lekker! Quote
schimmeltje Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 We gaan binnenkort uit onze derde witlof forceerbak met eigen pennen met de oogst beginnen. Niets lekkerder en genieten van witlofsalade die nog geen half uur eerder geoogst is. Zeker als je weet en gezien hebt hoe de witlof bij witlofkwekers wordt getrokken... Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Hoe worden die dan voorgetrokken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
schimmeltje Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Zelf gezien bij een witlofproductiebedrijf hoe de witlofproductie plaatsvindt De schoongemaakte pennen gaan strak tegen elkaar zonder aarde in grote rvs en kunststof bakken in soortgelijke stellingen en cellen als bij de champignonproductie. De bakken worden doorlopend (bij)gevuld met een, buiten het water, 100% chemische vloeistof, chemische meststoffen, vanuit grote bassins. Aangestuurd door een batterij computers waarmee de groeisnelheid/productiesnelheid exact kan worden afgestemd op de prognoses van de afzetmarkt. De afgewerkte pennen zijn ‘chemisch’ afval, mogen alleen onder verantwoording in de chemische boekhouding gebruikt worden in de land- en tuinbouw. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Dat is apart, ik ken een witlofkweker die zijn afval (blaadjes van de krop, maar ook de wortels) aan zijn varkens voert. Hij heeft ooit wat biggen bij ons gekocht en de wortels en blaadjes gaan er met kuub-kratten tegelijk bij in. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Luig81 Geplaatst: 15 februari 2019 Geplaatst: 15 februari 2019 Het zal niet zozeer chemisch afval zijn ,eerder een bedrijfsafval dat moet ten allen tijde worden getest op de aanwezigheid en samenstelling van de aanwezige meststoffen( lees zouten) Quote
Patrijs Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Er zit beweging in de witloof. De grond begint te scheuren en in het hoekje komt wat boven.Een mooi excuus om even te kijken. De andere witloof vind ik nog wat aan de kleine kant, zeker gezien de grote van de pennen.De grond is nog aan de koude kant. Ik heb ze weer toegedekt en kijk over een week of twee nog een keer. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2019 Geplaatst: 28 februari 2019 Wat een zandgrond, heerlijk Ik heb de laatste pennen geplant, deze waren een klein tikje aangevreten door een muisje, maar niet veel. Toch wel mooi dat je zo maandenlang je pennen kunt bewaren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Ja, leuk.Wie wat bewaard die heeft wat.Altijd welkom in de vastentijd. Vandaag de eerste volledige maaltijd. Na vier maanden onder de grond.Ik hoop er nog wat maaltjes van te krijgen tot de asperges weer gaan geven. Quote De moestuin van Patrijs
Lievro Geplaatst: 25 april 2019 Auteur Geplaatst: 25 april 2019 Mooie oogst gehad, Patrijs Vanaf nu gaan we van wortel tot witloof.Ik lees hier en daar dat deze best vanaf mei al gezaaid worden? Ik ga de wortels zowel in volle grond (serre?) als op zolder in bakken kweken. Welk ras zaai ik dan best? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.