Ga naar inhoud

Citroenmelisse siroop.

jootje

Aanbevolen berichten

Na vlierbloesem siroop ben ik beetje wantrouwig die is echt vies, maar ga hem denk ik wel even proberen.

ja ik heb een keer jam gemaakt van vlierbessen; niemand vond m lekker

Ā 

Ik zorg wel elk voorjaar dat ik de vlierbloesem pluk en droog (in de garage want ik vind het naar kattepies ruiken) want tegen keelpijn zijn 2 koppen vlierbloesemthee een echte remedie. Als ik keelpijn heb dat ik nog niet meer kan slikken en het trekt naar m'n oor, dan drink ik 2 van die (vieze) koppen thee met mijn neus dichtgeknepen Geen enkel receptje van de dokter of zuigtabletten van de apotheek kunnen er tegenop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke: dat geduld heb ik niet hoor, ga ook direct proeven straks... Zoon nummer 2 had al gelijk zijn commentaar: Wat vaag zeg. Jij zat zeker op je stoel en INEENS bedacht je dat je wel eens muntsiroop kon gaan maken...

Ā 

(hij kent me... )

Ā 

Ā 

Geedee: hier hetzelfde. Ooit in het verleden de nog kleinere kinderen meegenomen op vlierbessenzoektocht, mee laten helpen jam maken... het resultaat was niet te vreten... heeft nog een jaar in de koelkast gestaan, voordat ik over het verdriet heen was, en het weg kon gooien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

MUNTSIROOP:

Ā 

Vaag kleurtje, smaak OK, toch wel wennen. Deed me tijdens het inkoken denken aan die mintchocolaatjes... waar de laatste de hond voor moet uitlaten (even naam ervan vergeten)...

Ā 

dscn7422z.jpg

Ā 

Maar het makkelijke ervan geeft me moed. Zodra ik iets heb met veel of krachtige smaak (liefst ook met kleur), dan is er zo weer siroop te maken. En hier thuis gaat er veel siroop doorheen...

Ā 

Ik had bijna twee liter vocht, en een ruime kilo suiker toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden siroop en sap van de vlierbessen gemaakt en dat vond iedereen heerlijk...

Ā 

En niemand werd er ziek van Dennis..gelukkig.

ik ben allergisch voor vlierbessen en ga ervan overgeven...jammer hoor, mijn tuin staat er vol mee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā šŸŒŽ

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jootje wat leuk je flessen met etiketjes citroemelisse. Heb hier een uit de kluiten gewassen citroenmelisse staan. Die gaat er aan voor de siroop volgende week, moet even aan flessen zien te komen. Kijken bij mijn dochter en shoondochter, die hebben dat soort flessen vd diksap vd kinderen. En anders zien dat ik ergens flessen kan kopen. Of dekleine wijnflesjes bewaren v peet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden siroop en sap van de vlierbessen gemaakt en dat vond iedereen heerlijk...

Ā 

ik ben allergisch voor vlierbessen en ga ervan overgeven...jammer hoor, mijn tuin staat er vol mee.

Ā 

Ā 

@ Appelvrouw: ben je ook allergisch voor de bloesem?? daar kun je van alles mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ā 

Ā 

Ā 

@ Appelvrouw: ben je ook allergisch voor de bloesem?? daar kun je van alles mee!

Ā 

Nee,ik heb al eens gegeten vlierbloesem gefrituurd, en siroop...niet ziek

Link naar reactie
Delen op andere sites

en thee? Ik vind m vies maar voor keelontsteking

Ā 

kunnen ook in pannenkoeken maar heb ik nog nooit gedaan

Ā 

Zonde van de pannenkoeken!

Ā 

Ja dat denk ik ook...ik ben al niet zo gek op die voortbrengsels van deze boom..de siroop is aardig als je hem met veel munt en ijsklontjes drinkt...

De gefrituurde bloemen: lekker, maar hier heb ik geleerd dat te doen met de bloemen van de acaciaboom...vƩƩl lekkerder!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...