Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb afgelopen zomer appelpartjes gedroogd. Vond ze wel lekker, maar wilde ze net wat minder droog hebben. Leek me nóg lekkerder.

Mijn moeder kwam toen op het briljante idee de partjes aan een touw te rijgen en zo te laten drogen. Omdat ze tegen elkaar drukken, blijven ze ‘malser’ zeg maar.

Echt een aanrader! Een beetje zurige appel vind ik het lekkerst om ervoor te gebruiken. We hebben nog een klein beetje over van de 10 kg appels... gaat snel.

6ca3a8ca8d2c3120ddce89399dd73ede.jpg

Het maken van deze foto, zorgde ervoor dat ik gelijk een portie moest afstaan

3f69e407c556e5047c37e4d253e12790.jpg

Geplaatst:

En heel makkelijk. Je moet alleen zin hebben om appels te schillen. Ik ga het boven de verwarming proberen. Zal het resultaat wel vermelden of het de moeite waard is. Of misschien doet iemand het wel en kan het aan/afraden?

Geplaatst:

Ik heb een schattig rekje...

De eerste keer heeft het denk ik twee weken geduurt voordat de schijfjes droog waren. Ik heb wel dunnere schijfjes als jij....en met schil.

Nu heb ik ze afgelopen maandag in het rekje gehangen en ze zijn al een stuk gedroogd. Staat op een kamer waar wel de verwarming nu aanstaat.

Heb er overigens een stukje vitrage over.

Leek me leuk en lekker voor de kleinzoon, nou die hoeft het echt niet, manlief ook niet trouwens. En ik? Ik vind het heerlijk! image48821540572276.jpeg

Geplaatst:

Haha, zeker een schattig rekje! Wat een goed idee zo. Ik heb nog zo’n houten IKEA wijnrek liggen. Misschien kan ik daar iets mee knutselen. Bedankt voor de tip Jootje!

Ik droog ze overigens zonder schil. Met heb ik geprobeerd, maar dat werd knoerthard in de zon. Scherpe gedroogde randjes waarmee je je je mond open haalt... zal binnen waarschijnlijk wel mee vallen, maar toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...