maurits Geplaatst: 18 augustus 2018 Share Geplaatst: 18 augustus 2018 Hallo, Ik heb voor het eerst een rijtje worteltjes van Oranjeband Zaden gezaaid en geoogst. De worteltjes smaken wat bitter, duidelijk anders dan die uit de supermarkt. Kan de smaak beinvloed zijn door de korte afstand tot de bremachtige afscheiding (zie foto)? Bedankt, maurits Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 18 augustus 2018 Share Geplaatst: 18 augustus 2018 Dat vermoed ik niet.Zelf zou ik eerder denken dat het door wat anders komt. (droogte?) Maar zaai ze op een andere plek en je weet het. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 20 augustus 2018 Share Geplaatst: 20 augustus 2018 Ik denk dat je de wortels uit volle grond qua smaak ook niet moet gaan vergelijken met supermarktwortels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 21 augustus 2018 Share Geplaatst: 21 augustus 2018 Sommige van mijn wortels zijn ook ontzettend bitter. Anderen juist weer heel zoet, wat ook de verwachting was. Vreemde combi... misschien de droogte? Ik heb ook geen verklaring maar lees mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
willemGN Geplaatst: 27 augustus 2018 Share Geplaatst: 27 augustus 2018 ik kwam deze engelse webstek nog tegen die het heeft over een zeep cq bittere smaak bij de wortel. in dit geval denk ik te vroeg geoogst of de opslag. http://www.thekitchn.com/this-is-why-some-carrots-taste-soapy-222090 Quote [*] Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 27 augustus 2018 Share Geplaatst: 27 augustus 2018 it makes carrots taste soapy and bitter rather than sweet. This can happen for a number of reasons: the variety of carrot, harvesting too soon, poor growing conditions, and even the way you're storing it at home. Ik vermoed toch slechte groei omstandigheden met die hete maanden, veel groenten zijn anders van smaak of textuur dit jaar viel me op. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maurits Geplaatst: 6 september 2018 Auteur Share Geplaatst: 6 september 2018 Ik heb ook veel te dicht op elkaar gezaaid. Eén rijtje van circa 2,5 meter voor een heel pakje zaad. Bij oogsten bleken de worteltjes niet dikker dan een schoolpotlood. Er was geen ruimte was om te groeien. Maar of dat de smaak heeft bepaald weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 6 september 2018 Share Geplaatst: 6 september 2018 Dicht zaaien is niet zo heel erg, dat doe ik ook. Als je ze daarna maar uitdunt. Dicht opeen hebben ze ook slechte groei omstandigheden. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.