drahreg 48 Geplaatst: 30 juli 2018 Share Geplaatst: 30 juli 2018 hallo, mijn vrouw en ik maken al jaren speciebonen in, soms gaat dit wonder boven goed , maar dit jaar is het weer mis, er komt een soort van wit onder in de weckpot, wanneer je de pot open maakt ruiken de bonen zuur oneetbaar iemand een idee waar dit vandaan komt en wat doen wij fout doen, het wit komt niet naar een paar dagen maar rond 14 dagen gaarne suggesties Quote breur van Hendrik Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 31 juli 2018 Share Geplaatst: 31 juli 2018 Misschien moet je even verder gaan zoeken op het woord "kaam". Dat zou namelijk dat witte spul wel eens kunnen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
drahreg 48 Geplaatst: 1 augustus 2018 Auteur Share Geplaatst: 1 augustus 2018 bedankt voor de reactie, wij verhitten de bonen nu 2 maal met afkoelingsperiode van 24 uur ertussen, dat ging vorig jaar ook wel redelijk goed, weet echter niet of dit afdoende is, de weckpotten gaan bij ons bijna nooit los, ook niet na jaren dus denken wij dat wij steriel werken, toch is het raar want niet in elke pot zit dit witte spul, waar het het wel in zit zijn de boontjes ongenietbaar zuur. m.v.d. Gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mariekeenfrance Geplaatst: 1 augustus 2018 Share Geplaatst: 1 augustus 2018 Bonen inmaken is in het zuur, je bedoeld vast wecken. Heb ik gisteren nog gedaan. Gebruik je weleens kunstmest? Dat kan de reden zijn van het mislukken. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
drahreg 48 Geplaatst: 2 augustus 2018 Auteur Share Geplaatst: 2 augustus 2018 hallo bedankt voor de reactie, wij gebruiken nooit kunstmest m.v.g. Gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.