Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

image33421532965357.jpgimage70121532965384.jpg

Hallo,

Ik ben terug van vakantie gekomen en zie dat de (meeste) bladeren geel zijn geworden en afvallen of het herft is. De bomen zijn ongeveer 2 meter hoog en heel mooi. Ik heb ze voor mijn vakantie (2 weken geleden) wel regelmatig water gegeven. Nu is mijn vraag zal dat teveel water zijn geweest of door de extreem hoge temperaturen afgelopen 2 weken ze toch te droog zijn geworden. Overigens staan ze in de volle grond. In bijlage foto’s vd bladeren en de boom

Hoor graag reacties die mij kunnen helpen

Groet Rob

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dag, welkom ! Misschien dit even voor je foto's : hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html. Kan dus gewoon bij het intypen van je bericht. Je kan je bericht ook altijd zelf aanpassen ( zie werkbalkje rechtsboven in je bericht )

Vijg in de volle grond heeft eigenlijk niet snel water nodig, die wortelt echt erg diep als hij al een jaartje of langer staat, maar goed ; Groesbeek dus, en daar kan het vocht misschien erg erg diep zitten ? dat weet ik niet. Van natte voeten houdt vijg in ieder geval niet.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Een Vijgenboom groeit van nature in erg droge en warme gebieden (Turkije, Spanje, Griekenland) en arme grond...en kunnen heel goed tegen weinig water. U geeft ze eerder te veel.... dat de boom zijn bladeren laat vallen is waarschijnlijk geen probleem. De boom is waarschijnlijk bezig een wortelgestel te maken. Wat u in ieder geval niet moet doen is bemesten of nog meer water geven. Ik denk dat het wel goed komt met de bomen... vijgen zijn erg sterk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...