Ga naar inhoud

Cherrytomaat krijgt geel blad van onderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De cherrytomaten hebben het vanaf het begin heel erg goed gedaan en groeiden ook super snel. Ergens halverwege toen ik begon met bijmesten (biologische vloeibare oplossing) gingen de bladeren vanaf boven heel erg geforceerd en stevig naar onderen krullen. Het leek erop dat de plant te veel energie had dus ik ben weer gestopt met voeding geven. En inderdaad, het verschijnsel verdween weer en de bladeren zijn uit de geforceerde houding gekomen.

Nu worden de bladeren aan de onderkant van de plant geel en eventueel dor en bruin. Dit lijkt heel langzaam omhoog te kruipen en ik heb de kleinste, onderste bladeren al moeten verwijderen. Paniek in de tent dus, want er groeien al flinke trossen tomaten aan! Nemen de trossen voeding weg van het blad of is hier iets ergers aan de hand? Ze zijn natuurlijk steeds gedieft, de trossen groeien alleen in de top van de plant.

BEWERKING

Foto's toegevoegd

De toppen van de tomaat zien er naar mijn weten kerngezond uit.

2018071921080855081532027352.jpg

Maar onder in de plant ziet het er iets minder gezond uit...

2018071921084096211532027347.jpg

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...