Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn nieuwe komkommers worden geel en drogen uit

Sproetie86

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik ben voor het eerst groenten aan het kweken op mijn balkon. Mijn 2 paprika plantjes en 2 tomaten planten doen het boven verwachting goed. Mijn komkommerplant beloofde veel goeds door een grote komkommer onder aan de plant. Helaas begint deze nu kleur te verliezen en de nieuwe komkommers worden geel en drogen uit

Ik geef ze elke dag genoeg water en 1x de week krijgen ze een gieter met voeding erin. Ik heb onder de komkommer plant stro gelegd zodat de komkommers de grond niet raken. En ik heb onder in de (plastic) pot hydrokorrels gedaan.

Wat doe ik fout? Ik heb nog twee zeer jonge komkommer plantjes dus hoop hier wat te leren zodat die wel goeie vruchten af geven

Met vriendelijke groet,

Een leek

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst eet je feitelijk een komkommer onrijp en als hij verder rijpt wordt hij geel. dus als een goede gegroeide komkommer geel wordt, dan is deze toch wel echt oogstklaar. Ik denk dat het gaat om een snackkomkommer, dus dan worden ze ook niet zo groot.

Een komkommerplant zo in een pot is best te doen, daar heb ik zelf ook wel ervaring mee, maar het is toch niet 100% ideaal. Niet erg, maar er zitten kleine beperkingen aan. dus ook bij de hoeveelheid komkommers die de plant tegelijk kan maken. als er te veel te gelijk proberen, gaat het niet goed en sterven ze af. dus kans dat als je de gegroeide komkommers oogst, dat er dan weer ruimte is voor nieuwere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reactie. De grote komkommers hebben nu een lengte van +/- 12cm ik weet niet hoe groot een normale komkommer zou moeten worden of hoe groot een snack komkommer zou moeten worden. Maar als ik het goed begrijp kan ik zo ie zo de onderste komkommer eraf halen die was eerst namelijk nog mooi donkergroen en word nu steeds geler.

Mochten het indd. snackkomkommers zijn dan zou ik dus het beste, de andere wat grotere komkommers, er ook af moeten halen. En wat moet ik dan vervolgens doen met de kleine gele komkommers? Worden deze weer groen of moet ik die ook verwijderen?

En als ik nu dan toch aan het vragen hoe zit het met de grote bladeren, moeten deze blijven of moet ik die ook weg halen? Overigens hebben bijna alle bladeren een bruinerand en sommige zelfs bruine vlekken en gaatjes in het blad :-/ weet biet of dit goed is..

Alvast weer super bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 cm is voor een snackkomkommer erg netjes. eigenlijk zijn het gewoon kleine komkommertjes. ze zullen niet groter worden, eerder dikker en ik vind zelf dat ze daar niet lekkerder van worden. Die gele kleine komkommertjes zijn aan het afsterven, dus dat worden zeker weten geen komkommers meer. ik denk dat ik ze zelf er af zou halen, maar dat is een gevoelsmatig iets en misschien is het wel niet slim, dus daar heb je niet zo veel aan. Ik denk wel dat als je de komkommers die rond de 10 cm of meer zijn oogst, dat er van zelf weer nieuwe bijkomen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de grote komkommers verwijderd en de kleine gele ook. Ik moet zeggen dat de grote groen gele eigenlijk best lekker vind. Hij is iets knapperiger dan de normale groene komkommer.

Nu hopen dat er weer nieuwe komkommers gaan groeien

Super bedankt voor de uitleg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 year later...
  • 4 maanden later ...

Ik heb een vraag mijn komkommers zijn heerlijk het zijn mini komkommers. Maar veel van mijn komkommertjes worden snel geel en dan zijn ze zuur en niet lekker. Waarom worden ze zo snel geel, hoe moet ik ze opbergen als ik ze geplukt heb. Heb ik ze te laat geplukt misschien ik hoop dat jullie mij een antwoord daarop kunnen geven. 
groetjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...