Marco1983 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Hallo iedereen! Ik heb een vraag.Enkele maanden geleden heb ik een Spaanse margriet aangekocht en geplant in een pot (in potgrond), op zich doet de plant het goed, maakt constant bloemen bij...Nu merk ik dat de bladeren aan de onderkant en ook in mindere mate in de kern van de plant geel beginnen te worden en afsterven.Heeft iemand een idee hoe dit komt? De plant staat in de volle zon.Om de 2 weken geef ik de plant wat vloeibare meststof en ik hou de grond wat vochtig maar zeker niet te nat....alvast bedankt. Quote
Claudia69 Geplaatst: 26 juni 2018 Geplaatst: 26 juni 2018 Ik vind het tegenwoordig moeilijk om goed plantgoed te vinden voor potten en bakken. Kleine plantjes die al volop bloeien zijn eigenlijk niet gezond. Die zijn vaak zo geforceerd dat ze zichzelf kapot bloeien. Zo'n plantje steekt al zijn energie in de bloemen die het draagt en vormt nog amper nieuw blad. Bestaand blad gaat na een tijdje kapot omdat het daar ook energie uit haalt. Als je zo'n plantje weer aan de gang wil krijgen, moet je eigenlijk alle bloemknoppen verwijderen en het de tijd geven om eerst nieuw blad te vormen. Maar dat kan best lang duren. Wat men ook vaak doet, is 3 à 4 plantjes dicht bij elkaar in een pot zetten om rap een mooi volume te krijgen en 'grote' planten te verkopen. Alleen verdrummen die plantjes elkaar in dat slechts voor 1 plant geschikte potje als ze aan het groeien gaan, en dan gaan ze plots kapot. Heb ik al gemerkt bij bv. struikmargrietjes en chrysanten. . Quote
Marco1983 Geplaatst: 27 juni 2018 Auteur Geplaatst: 27 juni 2018 Blad maakt niet van mijn nogthans genoeg aan...er komen constant nieuwe scheuten met bloemknoppen....enkel die gele bladeren die nu onstaan....hopelijk geen voorbode van iets erg.... Quote
harms1 Geplaatst: 28 juni 2018 Geplaatst: 28 juni 2018 Misschien een beetje kalk geven, Marco? Spaanse margrieten zijn dol op kalk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.