Gebruikersnaam Geplaatst: 20 juni 2018 Geplaatst: 20 juni 2018 Dag iedereen, Mijn sla smaakt zeer bitter, hoe komt dit?Komt het misschien doordat het slakkenmiddel ( biologisch, waarin bitrex zit, een bittere stof) in de grond is getrokken? Of is het door andere redenen? De sla is Lollo Rossa en eikenbladslag. Alvast bedankt! Quote
Patrijs Geplaatst: 20 juni 2018 Geplaatst: 20 juni 2018 bittere-lollo-rosso-t5507.html Quote De moestuin van Patrijs
Gebruikersnaam Geplaatst: 20 juni 2018 Auteur Geplaatst: 20 juni 2018 Bedankt voor de link, maar zou er ook een mogelijkheid bestaan dat het door dat slakkenmiddel zou kunnen komen? Want mijn sla geef ik geregeld water? Quote
Bit Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Helemaal ontopic kan ik je vraag niet beantwoorden, want zou dat eigenlijk niet weten, of een slakkenmiddel een dergelijk effect zou kunnen hebben, wel 1 tip om ( als dat de oorzaak zou zijn ) dat makkelijk te voorkomen. Slakkenmiddel, welke korrel dan ook, strooi je niet bij de planten die door de slakken aangetast worden. De korrels hebben een aantrekkende werking; trekt slakken aan en na eten doodt dat middel ze. Je wilt de slakken niet naar de planten toe halen welke aangevreten / opgegeten worden. Je strooit de paar korrels die je wil strooien dus niet rond die planten. Je strooit de korrels enkele meters verderop, daar waar die planten niet staan. Zelf strooi ik ze graag in planten / onder planten waar slakken geen kwaad kunnen en de slakkenkorrels ook niet zichtbaar zijn voor vogels. Op grotere stukken open grond kun je ook bv een plastic potje half ingraven op zijn zijde en daar slakkenkorrels in doen. Blijven de korrels onzichtbaar en nog droog ook. Dat dus over het gebruik van slakkenkorrels, waar je overigens ook nog eens maar heel weinig korrels voor behoeft in te zetten. geen handjes vol he ? Dan een hele andere benadering van je vraag naar bittere sla. Heb ik dus ook , ook de andijvie trouwens. Besef je ook vooral dat zelfgeteelde groenten van de tuin gewoon ook vooral anders kunnen smaken dan de spullen uit de winkel he ? Zelf ben ik nogal gek op andijvie, maar ben al jaren geleden gestopt met het zelf telen daarvan op de tuin. De andijvie had gewoon niet de door mij gewenste smaak. Ik ben de, door velen dan juist weer als negatief beoordeelde smaak van de supermarkt gewend. Die is minder bitter en voor mij dus lekkerder. Dat laatste is hier op zo'n forum natuurlijk vloeken in de kerk. Maar ook met sla heb ik dat ook hoor. Teel ik ook nog nauwelijks. Veel te bitter van smaak vanaf de tuin. Maja. dat vind ik. Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 Sla in de vollegrond, die blootgesteld wordt aan stress wordt altijd licht tot heel bitter (afhankelijk van het ras). Dit beschermd de plant tegen vraat. Het is erg persoonlijk wat heel bitter is. Het kan ook zijn dat het geen sla, maar andijvie/groenlof... is. Quote
Gebruikersnaam Geplaatst: 21 juni 2018 Auteur Geplaatst: 21 juni 2018 Bedankt voor de tip, zal ik proberen.En ja, inderdaad, het kan ook qua smaak zijn.Ik zal een andere soort salade nog een keer proberen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.