Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb ooit in een opwelling wat blokken kokos bodembedekker en kokos grond gekocht bij de action.

Is die bodembedekker ook bruikbaar in de moestuin, of is dat spul lastig weg te harken als er gespit of geplant moet worden?

Is het verstandig onder te werken voor de winter of beter van niet?

Zelfde vraag voor de kokos grond....en groeien er ook wortels of pastinaken in?

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Die opwelling was eenmalig neem ik aan? Je kunt het gerust over je tuin strooien, die weet er wel raad mee. Ik zou alleen niets bijkopen voor dat doel. Beter wat verscheidenheid over je tuin dan heel veel van één ding.

Gewoon er bovenop laten liggen, beetje door de bovenste laag harken hooguit. hoeft niet aan de kant geharkt te worden bij zaaien of planten. Houdt vocht vast en helpt tegen uitdrogen van de grond.

Geplaatst:

Ik gebruik normaal een blok kokosgrond van AVEVE gemengd met evenveel goed verteerde compost, wat organische meststof, wat koemestkorrels en een deel normale potgrond om mijn zaailingen (paprika, tomaat, pompoen, ...) in te verspenen. Dat werkt goed. Ik heb ook een paar bakken met kruiden die wel van deze mengeling houden. De kokosgrond van AVEVE bevat wel wat meststof, ik weet niet hoe het met die van Action zit. En wortelgroente heb ik er nog niet in gekweekt. Ik zou kokosvezel niet op zich gebruiken. Is lang nat en dan ineens vlug droog. Geeft wel een open structuur aan potgrond.

Geplaatst:

Niets aan toegevoegd, geen voeding in Action en andere kokosblokken die ik ken. Er was discussie omdat er op oude verpakking zowel stond 'bevat voeding voor...' en 'geen meststoffen toegevoegd'. En mensen die het als de geadverteerde potgrond gebruikten kregen zieke of dode plantjes. mensen die het gebruikten als verluchtiging, vochtbuffer in potgrond hadden nergens last van, want in potgrond wordt 1,2-1,6 kilo per kuub meststoffen toegevoegd. Je moet er van uit gaan dat in Kokosvezelblokken geen voeding zit.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...