RobN Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Kan ik deze zaailingen dieper verspenen of is dat niet nodig? Let niet op de omgevallen, die zijn dood, vochtgebrek gehad Quote Onkruidmanager 1.0
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Zeker snel verplanten in grotere en vooral diepere pot. Lekker diep zetten. En veel licht nu. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobN Geplaatst: 30 april 2018 Auteur Geplaatst: 30 april 2018 Ja het gekke, ze hebben in het licht gestaan, voor het raam. Tomaatjes en andere zijn allemaal gewoon normaal.Heb ze dieper in grotere potten gezet nu.Die lange zijn allemaal Chinese slangen, en gaan buiten staan. Misschien doen ze hun naam eer aan? Vorig jaar had ik ze ook maar weet echt niet meer hoe ze toen groeiden. Wel snel. De 2 kortere zijn van de AH. Quote Onkruidmanager 1.0
Charly Geplaatst: 30 april 2018 Geplaatst: 30 april 2018 Hi RobNVorig jaar had ik ook lange slungelige pompoenen etc. Bij mij kwam dat omdat ik de zaden in de woonkamer had laten staan, ook na het kiemen. Dit jaar na het kiemen direct in een koelere kamer gezet. En prachtige jonge plantjes! Misschien is dat bij jou ook het euvel? Succes iig! Quote wees bevriend met kleine dingen
permanatuurtuin Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Ze zijn gevoelig met overplanten. Je moet de wortels proberen zo goed mogelijk intact te laten. Verder is een stokje bij het plantje slim, omdat ze nu snel gaan liggen. Ik plant ze ook altijd met wat stengel in een potje, want dan vormen ze wat meer wortels. Quote
Ann123 Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Tomaten vormen inderdaad meer wortels. Maar voor andere planten is dat, denk ik, niet het geval. Maar diep planten is sowieso een goed idee. Zo staan de plantjes veel steviger. Quote
RobN Geplaatst: 10 mei 2018 Auteur Geplaatst: 10 mei 2018 Ze gaan goed op 1 na, die had ik per ongeluk omgeknakt.. Quote Onkruidmanager 1.0
speets Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Ik zou ze vast gaan afharden/in de kas zetten.Dan worden ze ook steviger. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobN Geplaatst: 10 mei 2018 Auteur Geplaatst: 10 mei 2018 Ja ga ik doen, moet ook nog een hoop tomaten afharden Quote Onkruidmanager 1.0
Bit Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 Tomaten vormen inderdaad meer wortels. Maar voor andere planten is dat, denk ik, niet het geval. Dat is eigenlijk voor de meeste moestuinplanten het geval hoor. In ieder geval het hele deel tot de zaadlobben maakt nieuwe wortels, echt zo diep kun je dit soort zaailingen zetten, niet alleen bij tomaten ( tomaten kun je nog veel en veel dieper poten ook voorbij de zaadlobben ) Bv ui , welke ook geen zaadlobben maakt trouwens, kun je niet dieper poten. Zit ik even te denken bij welke teelt nog meer niet. Kom er even niet op. Wortelen moet je niet te diep poten. aardbeien en knolselderij ook niet. Quote
Frans Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 De vuistregel is dat je bij het uitpoten bijna iedere moestuinplant dieper kunt zetten mits je er maar voor zorgt dat het hart (groeipunt van de plant) boven de grond blijft. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.