Aggravath Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Kan iemand mij vertellen wat die grijs/wittige is? Is het schimmel? Moet ik er iets aan doen of kan het geen kwaad? Het zit bij de tomatenplantjes (solanum lycopersicum) Quote
Lowie Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Zolang de schimmel de overhand niet neemt zou ik me niet teveel zorgen maken... Uit voorzorg kan je wel het bovenste laagje potgrond weghalen en het plantje wat dieper zetten in nieuwe potgrond. En eventueel wat grof zand strooien bovenop de potgrond, daar groeit amper iets op Succes! Quote
Aggravath Geplaatst: 5 april 2018 Auteur Geplaatst: 5 april 2018 Bedankt! Met dieper in nieuw potgrond, bedoel je dan dieper tot en met de eerste kleine blaadjes of mogen zelfs die onder de grond? Sorry ik ben echt een leek en wil eigenlijk dit eerste jaar al een leuke oogst krijgen! Quote
mcguyver Geplaatst: 6 april 2018 Geplaatst: 6 april 2018 Ik heb ze in een kweekbak met kap staan en had dat ook met 1 of 2 zaailingen. Ik heb de kap van de bak gehaald en de plantjes even een dag geen water gegeven tot de grond nog net heel licht vochtig was. En weg is de schimmel Quote
Lowie Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 Als je ze dieper zou willen planten mag dat in theorie tot net onder de kiemblaadjes (dus die blaadjes die zich eerst vormen, en nog niet de typische vorm hebben). Zelf zet ik ze zodanig dat er nog een klein steeltje zichtbaar is. Als je water geeft blijven de blaadjes dan droog. Quote