citroen Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Kan ik mijn houterige Rosemarijn terugsnoeien tot boven de grond? Quote
Bit Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Beter nu nog niet. Wacht nog even tot ergens eind april of in mei, na de bloei, als de groei er weer goed in zit. Liefst heb je dan, dat er helemaal onderin nog ergens groei zit, groene delen dus. Snoei je hem helemaal kaal, heb je wel kans dat je hem kapot snoeit.Snoei je hem nu kaal, heb je toch wel grotere kans dat de stomp aan het rotten gaat tussen nu en half mei en gewoon afsterft. Zeker op jouw wat zwaardere grond.Moet ik mijn Rozemarijn verjongen, doe ik het zelf nog later, ergens rond de langste dag bv. Quote
Ann123 Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Geldt hetzelfde voor lavendel en salie? In dat geval heb ik er veel doodgemaakt Het blad van de salie was helemaal lelijk na de vorst dus dacht ik hem te verjongen. Quote
Claudia69 Geplaatst: 9 maart 2018 Geplaatst: 9 maart 2018 Die snoei ik na de bloei terug tot vlak onder de bloeistengels en in de lente een stukje lager zodra ze uitgelopen zijn, de vorst weg is, en je kan zien waar het leven zit. Niet onder het leven snoeien dus, want dan houd je dode stokjes over. Quote
Lowie Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Wat je ook kan doen (supermakkelijk trouwens) is een stekje nemen van je oude rozemarijnstruik.Na een jaar heb je dan een ferme plant, en het jaar erop opnieuw een mooie struik (die veel minder houterig is).Zeker de moeite waard! Quote
Marinus Ros Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 Hoi, Kan ik mijn houterige Rosemarijn terugsnoeien tot boven de grond? Kort antwoord: neen, dan komt ie nooit meer terug. Je kan wel, later in augustus snoeien en ook de verhoute takken zonder blad wegsnoeien als je wil.Normaal verhout rozemarijn niet snel. Salie, tijm en lavendel bijvoorbeeld verhouten veel sneller. Groetjes, Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.