Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niets aan doen, gewoon van de plant als plant genieten. Straks sterft het loof af en gooi je het op je composthoop. De plant loopt volgend jaar vanzelf weer uit.

Als je echter de ruimte waar de plant staat wilt gebruiken voor wat anders dan moet je gewoon alle stengels oogsten en de plant verder opruimen (verbranden, op de composthoop, in de prullenbak, verkopen, elders uitplanten).

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

ik zou er gier van maken tegen bv luizen en verder inderdaad gewoon van genieten zijn altijd mooie planten.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik heb vernomen dat na 21-6 niet meer oogsten te maken heeft met een toename van oxaalzuur in de stelen.

Bovendien zou de belangrijkste reden zijn dat het beter is om de stengels te laten staan zodat de plant weer op krachten kan komen (reserve opbouwen) voor de oogst van volgend jaar en komende winter. Met mate een maaltje oogsten mag natuurlijk (voor de plant maar ook voor jezelf in verband met het oxaalzuur).

Persoonlijk laat ik de planten vanaf die periode met rust (niet strak op 21-6, meestal wat later)

Geplaatst:

Volgens mij is dat toch niet gezond en zeker voor (oudere?) mensen met kalk gebrek was dat toch extra afrader, er is eerder wat overgezegt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Doel je op dat met mate? Ik schrijf dat het oxaalzuur hoog kan zijn, maar af en toe met mate een maaltje zal geen ramp zijn (voor de plant en voor jezelf) . Oké voor ouderen kan het misschien anders zijn. Persoonlijk laat ik de plant na die periode wel rust.

Wij voegen in de normale oogstperiode meestal wel een lepeltje kalk toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...