henkg Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Arie de kat kwam zonet met een muis binnen. De muis leefde nog, die heb ik uit zijn lijden verlost (fors tikje op de kop, met de onderkant van een flesje)De muis: kop en lichaam een kleine 8 cm; staart ruim 7 cm.Deze (foto kleuren zijn redelijk natuurgetrouw):Mooi beestje. Volgens mij geen veldmuis, zeker geen huismuis. Zal wel een rosse woelmuis zijn? (volgens Wiki de meest algemene woelmuis)En is dit nou de (woel)muis soort waarvan sommigen veel last hebben? (Arie vangt er gemiddeld hoogstens eentje per maand. Ik denk dat hij alle buit mee naar huis neemt (?). Geen plaag dus, ook geen schade) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Amrutten Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 De woelmuizen in mijn tuin zien er anders uit. In ieder geval een kortere staart, en stomper van lijf. Kleine oortjes.ik geloof niet dat jouw muis een woelmuis is. Quote
Erny Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Woelmuisjes zijn nog veel pluiziger en nog kleiner.Deze muis lijkt op de gezellige muisjes die in mijn tuinhuisje woonden (totdat ze zichzelf verzopen in de marinadesausflessen). Denk dat het een Veldmuisje is. Quote
mearn Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Het is een bosmuis. http://www.zoogdiervereniging.nl/bosmuisEen algemeen voorkomende muis, welke nogal een ten onrechte uitgescholden word voor veldmuis.De veldmuis is ook een woelmuisachtige, incl de bijbehorende korte staart http://www.zoogdiervereniging.nl/veldmuis GroetjesJos Quote
Erny Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ojee, nu ben ik ook weer in verwarring over de identiteit van wijlen mijn muisjes. Quote
Wortel Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Jep bosmuis. Ook te herkennen aan die kleine kangaroe achterpootjes. Quote
MisLuuk Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Ik hou kei veel van muizen vergelijk hem eens het is een noordelijke sprinkhaanmuis zoek maar op lijkt toch sprekend?!of ben ik nou gek Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.