Aluapje Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Mijn bolletjes knoflook lopen uit en daardoor niet meer zo geschikt om te eten. Heeft het zin ze in de grond te stoppen? Ik weet dat dat eigenlijk in het najaar moet maar zo heb ik er toch niks aan. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
henkg Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Gewoon doen, kost immers nauwelijks ruimte of zorg. En een paar niet / minder uitgelopen tenen opeten.Maar succes niet verzekerd. Ik heb eens (naast eind oktober) er ook een paar geplant begin januari, en begin februari. Die van begin januari waren beduidend minder, en die van begin februari deden het echt slecht. Misschien dat het reeds uitgelopen zijn in je voordeel werkt.We zijn wel nieuwsgierig naar je resultaat ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
roeier Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Je kunt ze misschien telen voor de stengels, dus als een knoflook-variant van de stengelui. Want het is de vraag of je jezelf een plezier zult doen met pietepeuterig kleine bolletjes. Op die foto vind ik het opvallen dat het wel lijkt of de hele bollen uitschieten, inplaats van de afzonderlijke teentjes. Het zal wel aan mij liggen, ik heb misschien niet eerder dit soort doorgeschoten knoflookbollen gezien. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 januari 2018 Geplaatst: 30 januari 2018 Dit is geen gewone knoflook maar de solo variant.als je er niet meer aan toe komt kan je ze nu in de grond stoppen en eten als verse knoflook ( heel de plant) of uit laten groeien.Planten voor de winter is beter, maar de winter is nog niet over. Quote De moestuin van Patrijs
Bit Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Mijn bolletjes knoflook lopen uit en daardoor niet meer zo geschikt om te eten. Niet echt een antwoord op je vraag, of je ze nu poten kan ( natuurlijk kan dat ) , maar eerder een opmerking op wat je zegt. Ik zie echt geen reden waarom uitlopende knofloken 'niet meer zo geschikt om te eten' zouden zijn. Dat zijn ze echt wel hoor. Poot je ze nu nog, kun je ze ook nog opkweken voor alleen maar het loof. Oók heerlijk. Quote
mastert Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 helemaal met Bit eens, zo worden ze zelfs aangeboden in de "betere" groentewinkels. Je gaat er waarschijnlijk niet dood van, ik heb al vele malen overleefd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.