Spitskool Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Ik ga straks mijn yacon broedknollen oppotten. Hoeveel broedknollen heb je? Het lijken er aardig wat. Ik had vorig jaar van een broedknol echt verrassend veel opbrengst. Dit jaar hoop ik met twee broedknollen (een is al uitgelopen, de ander nog niet) nog net wat meer opbrengst te hebben. Zo lekker dat spul. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Met de munt misschien nog even wachten. Die van mij is nog helemaal levenloos, ik laat hem eerst een klein beetje wakker worden. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Vandaag de bovenste 3 cm afgesneden met een oud broodmes, en de deelplakken opgepot Wat bedoel je? De bovenste 3 cm van de kluit? Vertikale deelplakken? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Ja, en ja.Iets uitgebreider: Bovenste horizontale plak van ongeveer 3 cm blijft, rest van doorwortelde grond gaat weg.Van die plak snijd ik dan een aantal mooie stukken. Breken en scheuren gaat ook wel.Resultaat met verse potgrond vermengd met wat zand. Originele, voorheen dichtgegroeide bak; en drie bonus potjes:Het echte resultaat is uiteraard pas als ze goed aangeslagen zijn. Vorige jaren was dat al na een paar weken, afhankelijk van de temperatuur. Het hoeft niet zo, ze komen in de oude grond ook wel weer terug. Trouwens ook tussen de strak aaneensluitende tegels, onder die bak. Ik wil echter de oude doorwortelde potgrond vervangen door vers. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Binnen voorgezaaid: Peulen, wilde spinazie, bietjes, babypaksoi en deze lathyrus. Kreeg wat zaadjes van iemand, erg leuk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 20 maart 2018 Share Geplaatst: 20 maart 2018 Ik ga straks mijn yacon broedknollen oppotten. Hoeveel broedknollen heb je? Het lijken er aardig wat. Ik had vorig jaar van een broedknol echt verrassend veel opbrengst. Dit jaar hoop ik met twee broedknollen (een is al uitgelopen, de ander nog niet) nog net wat meer opbrengst te hebben. Zo lekker dat spul. Ik heb vorig jaar 3 stengelstekken geplant en die hebben redelijk wat knollen gegeven. De broedbollen heb ik telkens in 2 gesplitst, dus kan ik dit jaar 6 planten poten. Geen stengelstekken genomen, gewoon de broedknollen in licht vochtig zand in de kelder gezet. Ik vond ze ook verrassend lekker. En ze geven geen winderigheid (bij mij toch) in tegenstelling tot aardpeer. Dit is de opbrengst van vorig jaar. Ik heb er nog een paar in zand in de kelder staan. De schil is donker verkleurd maar ze zijn nog altijd stevig en bruikbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Ik kreeg ineens tomatenstress. Te weinig tomaten gezaaid en ik voelde het serieus in mijn hele lijf. Dus wat doe je dan? Precies. Ik heb wat van Ann123’s tomatenzaden gezaaid (wederom dank, wat een boel!) en gele vleestomaten van Van der Wal. Gelbe köningin. Klinkt toch behoorlijk voorlijk en foodsnob die ik ben, eet natuurlijk alleen koninklijke tomaten Ook een tablet heirloom asian zadenmix van Spitskool in een bakje gedaan met 850 ml water. Eens kijken wat dat oplevert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Of zoiets, scheelt heeeeel veel ruimte Nee: https://www.gamma.nl/assortiment/handson-zwaar-metalen-opbergrek-180x90x45cm/p/B546644 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 NeeHoebedoelu? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Ik heb anderhalve week geleden toch nog de lemon drop peper gezaaid (omdat mijn andere pepers niet allemaal even enthousiast meededen...) en deze gaat als een dolle! Beter nog zelfs dan de sweet banana pepper die ook al aardig zijn best doet. Inmiddels heb ik weer voorzichtig goede hoop om een flinke voorraad gedroogde pepers voor dit en volgend jaar aan te leggen. Hier op de 10e gezaaid en de eerste begint net zichtbaar te worden. Ik vermoed dat druivenkasje toch minder warm is dan de Action/Elho kweekkasjes. Die hebben wel weer droge en drijfnatte potjes in de trays met groene aanslag op de bovenkant, daar hebben de druivenkasjes geen last van. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Vandaag plant uitjes en sjalotten geplant, ook de eerste rijtjes Anais zitten er in. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Ik kreeg ineens tomatenstress. Haha herkenbaar. Ik kreeg auberginestress, dus ik heb aubergines bijgezaaid. Op de volkstuin nog een deel van de peultjes uitgeplant, en winterspinazie, Turkse spinazie, radijs, raapjes en bietjes uitgeplant, alles onder vliesdoek. Vliesdoek rules. In de kas nog wat sla en wortels gezaaid, en in de volle grond Japanse radijs gezaaid. Ben benieuwd of het wat wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Lekker bezig geweest Pippi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nasuada Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Yesss.......say hello.... tegen loeffa sponsje zaadje gekregen van Jorieke. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Purrrretty Geplaatst: 21 maart 2018 Share Geplaatst: 21 maart 2018 Ik heb vandaag ook weer gezaaid! Wat een fijn gevoel is dat zeg!Vandaag Goudsbloem, rucola, pluksla, snijbiet en wortel gezaaid in mijn verhoogde bakken. Quote Mijn moestuin avontuur vind je ook op InstagramStuur me zeker en berichtje op Instagram als je ook lid bent van het forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 21 maart 2018 Auteur Share Geplaatst: 21 maart 2018 Dinsdag stiekem tussen de knoflook wat Rucola gezaaid. Alleen de bovenste laag was dooi... maar kon het niet laten. Woensdag voorgezaaid in bloembakken:- Peul: Grijze Roodbloeiende- Peul: Shiraz (Paars)- Erwt: Kleine Rheinlanderin - Snijbiet Lucullus- Bindsla Little Gem- Bindsla Paris White- Kropsla (Hongaarse)- Kropsla Meiköningin- Bloemkool (kleine)- Palmkool- Kailan (diverse soorten o.a. die van vd Wal) Bakken staan afgedekt in de kas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 22 maart 2018 Share Geplaatst: 22 maart 2018 Tomaten gezaaid De dahliastekken moesten uit de lichtkast om plaats te maken, dus die staan nu deels in de kas. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Carina1966 Geplaatst: 22 maart 2018 Share Geplaatst: 22 maart 2018 Ik heb pepers verpot en de uien buiten gezet. En de prei ook. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobN Geplaatst: 22 maart 2018 Share Geplaatst: 22 maart 2018 Alle spitskool, koolrabi, uien sla kiempjes naar folie kasje buiten gezet. Gister tomaten gezaaid en vandaag sugar snaps Quote Onkruidmanager 1.0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 maart 2018 Share Geplaatst: 22 maart 2018 Sla,bosuitjes, gezaaid,verder de voor gezaaide rode kool geplant.en spinazie gezaaid Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mw Tralala Geplaatst: 24 maart 2018 Share Geplaatst: 24 maart 2018 Rucola, ijskegelradijsjes, kapucijners, tuinbonen en agastache (oud zaad, hopelijk doet 't nog wat) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 24 maart 2018 Share Geplaatst: 24 maart 2018 Heel veel gezaaid tussen alle pechgevallen door met niet 1, maar wel 3 verschillende kinderen. Ik heb vorig jaar karton en paardenmest gedaan in 2 moesvakken. Zag er echt super uit! Amper onkruid. Wat zeg ik, eigenlijk geen onkruid, alleen wat gras. Heb 2 tunnelkasjes opgezet en onder 1 alvast dingen voorgezaaid onder de noemer winterzaaien. Sommige dingen te vroeg, maar als het niet opkomt, merk ik het vanzelf. Ook wat dingen nog in het muurkasje erbij gefrot. Gaat prima - Italiaanse rucola - radicchio - 4 soorten sla- Kailan- pakchoi - purple peacock (paarse broccoli-boerenkool achtige)- lavendel kleurige latherus En... ik mis wat. Weet ik niet meer. Maar genoeg om me even zoet te houden vandaag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinLB Geplaatst: 24 maart 2018 Share Geplaatst: 24 maart 2018 Vandaag weer behoorlijk gezaaid. Peulen: dubbele rij 1,5 meterRadijs: 1mMeiraap: 1m Bosui:1m2 soorten snijbietVroege aardappels gepoot. Voor mijn doen iets later dan normaal. Afgelopen 3 jaar rond 15 maart al de eerste aardappels in de grond gedaan. En wat sla (meikoningin en lolals rosso) uit geplant. Zowel in de kas als in volle groen onder een glas plaatje. Kijken of het wat wordt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 24 maart 2018 Share Geplaatst: 24 maart 2018 - aardappelen - raapjes -spinazieAls ik morgen nog tijd vind dan nog radijzen, prei en koolrabi en mss ook al wortelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobN Geplaatst: 25 maart 2018 Share Geplaatst: 25 maart 2018 Wat peterselie en oregano, vooral die laatste ben ik benieuwd naar.Hopelijk wat mooie tomaten kweken, en dus pastasaus maken. Quote Onkruidmanager 1.0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.