pascy Geplaatst: 26 augustus 2017 Share Geplaatst: 26 augustus 2017 (aangepast) Ik heb een vraag. Mijn tomatenvruchten hebben ronde vlekken randen die niet weg te wegen zijn. (zie foto, niet heel erg opvallend maar wel aanwezig) De bladeren zijn groen en de plant is gul met het dragen van veel tomaten. Weet iemand wat het kan zijn en of het veilig is om de tomaten te eten ondanks de vlekken? 26 augustus 2017 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 27 augustus 2017 Share Geplaatst: 27 augustus 2017 lijkt me niks bijzonders als je bio geteeld hebttomatenziekten zin geen mensenziekten mi Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pascy Geplaatst: 27 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 27 augustus 2017 Dank je voor de reactie. Ik vrees dat het bortytis kan zijn maar omdat het blad gezond is hoop dat het niets is zoals je zegt. Bij Bortytis kan de plant beter verwijdert worden iv contaminatie naar andere planten.Bortytis kan long problemen veroorzaken bij sommige mensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 27 augustus 2017 Share Geplaatst: 27 augustus 2017 Botrytis kan - net als veel andere schimmels - inderdaad longklachten geven, maar dan zou je die tomaten bijna moeten oproken. Dat kan gebeuren als je botrytis in je wiet hebt Gewoon opeten dus. Lees hier even verder: witte-vlekjes-op-tomaat-t5971.html Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pascy Geplaatst: 27 augustus 2017 Auteur Share Geplaatst: 27 augustus 2017 dank je! Ik ben gerustgesteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.