onnaj Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Wij zijn net terug van vakantie en ik denk dat de broccoli behoorlijk veel water heeft gehad. Hij is bovenop flink bruin en vraag me af of ie nog gewoon eetbaar is? Bedankt voor jullie reacties! Quote
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Het bruine stuk zou ik laten voor wat het is, maar de rest lijkt me prima. Als de steel hol is, heeft je broccoli wel veel stress gehad en dan zou ik hem laten. Heb ik als tip van een broccoli kweker, niet zelf bedacht! Quote
onnaj Geplaatst: 19 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2017 Als ik het zo bekijk zijn het vooral de bloemetjes die uitgebloeid zijn. Ik heb het eraf geschraapt en dan is ie mooi groen. De steel is echt maar een heel klein stukje hol, verder niet. Ik ga hem zo toch proberen te gebruiken. Er zaten wel veel rupsen op, ca 5, maar die heb ik eraf gehaald. Op alle andere zitten er gelukkig geen! Quote
weknow Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Er zaten wel veel rupsen op, ca 5, maar die heb ik eraf gehaald. Als je kool e.d. een paar minuten laat staan in water met een theelepel zout erin opgelost, komen rupsen en slakken en ook evt. wat luisjes bovendrijven. Daarna goed spoelen. In principe is het dan eetbaar, inclusief het groen (jong blad en stukje steel) van broccoli. Wel kan het wat invloed hebben op de smaak dat er bloei en wat vraat is geweest...de plant maakt als verdediging wat bitterstoffen aan en dat kan iets minder lekker zijn, bitterder smaak of het wondweefsel is wat minder mals/zacht. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
onnaj Geplaatst: 19 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2017 Die rupsen zijn er echt pas afgelopen week ingekomen, daarvoor was ie rups vrij. Dus hoop dat het meevalt met de smaak Quote
HuubvG Geplaatst: 20 augustus 2017 Geplaatst: 20 augustus 2017 Wel te eten zoals hierboven uitgelegd wordt, maar niet in gaan vriezen of zo. Quote
onnaj Geplaatst: 20 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2017 De broccoli smaakte echt top! Niks van gemerkt dus volgende keer eet ik ze weer:-) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.