Ga naar inhoud

Maanzaadbolletjes

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Maar het is wel DE papaver...als je het maanzaad van deze slaapbol laat waaien in je tuin heb je zo niets anders meer dan papavers

YEAH... ik heb straks gratis maanzaadjes.... tuin zit er vol mee. Sinds ik door heb dat het de slaapbol is, laat ik er hier en daar wat staan..... maar niet alles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry geen idee, er zijn veel gekruiste soorten, dubbele en rode soorten..ik zou ze (misschien) eten..maar voorzichtig, misschien zijn we wel extra sterk..het is toch een opiaatplant in het verre oosten, toch beter de slaapbol zoeken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van maanzaad kun je (een beetje) high worden als je het in grote hoeveelheden gebruikt - er was jaren geleden een bericht in het nieuws over een bakker die elke ochtend een hapje maanzaad nam, en dat hapje werd telkens wat groter, totdat het toch wel een verslaving was eigenlijk. Maar ik geloof dat opium gehaald wordt uit het sap van de zaaddoos, niet uit het zaad. Maar er zal allicht in het zaad ook wat van de stofjes zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van maanzaad kun je (een beetje) high worden als je het in grote hoeveelheden gebruikt - er was jaren geleden een bericht in het nieuws over een bakker die elke ochtend een hapje maanzaad nam, en dat hapje werd telkens wat groter, totdat het toch wel een verslaving was eigenlijk. Maar ik geloof dat opium gehaald wordt uit het sap van de zaaddoos, niet uit het zaad. Maar er zal allicht in het zaad ook wat van de stofjes zitten.

Geweldig dat verhaal over die bakker..maar een verslaving aan maanzaad geloof ik niet zo in hoor! Volgens mij moet hij dan wel een bord vol of meer leegeten.Brr droog..

Ik heb vandaag even bij zaden gekeken in de winkel, bij de dubbele rode stond niets over eetbaar, bij de gewone slaapbol wel, dat wordt gewoon maanzaad genoemd...dus ik denk, geen zaden eten van de afwijkende soorten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...